آفتاب

القاعده حتی با نام داعش هم مخالف است

القاعده حتی با نام داعش هم مخالف است

دو گروه وابسته به القاعده در یک ویدیوی 26 دقیقه‌ای جدید اعلام کردند، خلافت خودخوانده داعش غیرقانونی است و از این گروه به عنوان "گروه بغدادی" توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از واشنگتن پست، گروه القاعده در شبه جزیره عرب به همراه گروه القاعده در کشورهای مغرب اسلامی در بیانیه‌ای که از طریق توئیتر و شبکه تلفن همراه تلگرام منتشر کردند خلافت گروه تروریستی داعش را نامشروع اعلام کردند.

این بیانیه از جانب خالد باطرفی،‌ یک مقام القاعده در شبه جزیره عرب به زبان عربی قرائت شد و ویدیوی منتشر شده از آن نیز زیرنویس انگلیسی داشت.

گروه اطلاعاتی SITE در آمریکا اعلام کرد: این دومین بار است که دو گروه وابسته به القاعده در شبه جزیره عرب و القاعده در مغرب اسلامی به عنوان شاخه‌های القاعده در یمن و شمال آفریقا بیانیه مشترکی علیه داعش منتشر می‌کنند و این بیانیه آنها لحن "گزنده" داشته است.

به نظر می‌رسد که این بیانیه جدید واکنش به سخنان اخیر ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش است که به مسلمانان سنی که علیه داعش می‌جنگند هشدار داد که باید با این گروه بیعت کنند و در غیر این صورت با مرگ روبرو خواهند شد.

دو گروه وابسته به القاعده در بیانیه خود داعش را متهم به "انحراف و گمراهی" به دلیل متوجه کردن جنگشان علیه مسلمانان به جای یهودیان و مسیحیان کردند.

باطرفی در این ویدیو اظهار کرد: شیوه نابودی و دامن زدن به فساد و نفاق، اشتباه گرفتن تلاش‌ها و تکفیر کردن کسانی که با آنها مخالف باشند، این شیوه شخص ضعیف و شکست خورده‌ای است که هیچ هدفی به جز تخریب ندارد.

باطرفی خاطرنشان کرد، هر گونه بیعت با داعش پوچ است زیرا خلافتی که بغدادی اعلام کرده از طریق زور و خشونت به دست آمده نه از راه مشورت و رضایت دوجانبه.

انتهای پیام

کد N1015491

وبگردی