آفتاب

رزمایش الی‌بیت‌المقدس4 در سمنان برگزار می‌شود

رزمایش الی‌بیت‌المقدس4 در سمنان برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان،از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس 4 در این استان با حضور بالغ بر 10 هزار بسیجی در آبان‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، سرهنگ اسحاق هراسانیان در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر،اظهار کرد: مرحله نخست رزمایش الی بیت المقدس که ،14 و 15 آبان‌ماه جاری در سه شهرستان سمنان، شاهرود و دامغان، به استعداد 24 گردان الی‌بیت‌المقدس، دو گردان کوثر و گردان کربلای امام‌حسین(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که «6500بسیجی به عنوان سازمان رزم در این رزمایش به تمرین و اجرای تاکتیک‌های پیش‌بینی شده می‌پردازند»، ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش نیز در پنج شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «رزمایش الی بیت المقدس 4 متناسب با تهدیدات هر کدام از شهرستان‌های استان طراحی شده است»، افزود:مرحله نخست این رزمایش ،14 و 15 آبان‌ماه جاری در سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود و مرحله دوم آن نیز 21 و 22 آبان‌ماه در پنج شهرستان سرخه، مهدیشهر، گرمسار، آرادان و میامی برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان،از شرکت 24 گردان الی‌بیت‌المقدس، دو گردان کوثر و یک گردان امام‌حسین(ع) در این رزمایش خبر داد و گفت: علاوه بر این نیروها در یک صبحگاه مشترک نیز که در اردوگاه قدس سمنان برگزار می‌شود دیگر گردان‌ها و رده‌های بسیج و از جمله بسیج دانش‌آموزی، بسیج ادارات، بسیج دانشجویی، بسیج خواهران و... نیز حضور دارند.

وی با اشاره به برخی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش، افزود: مقابله با ناآرامی‌ها، کنترل معابر، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، هلی‌برد نیرو و ضد هلی‌برد دفاع تاخیری و...از جمله تاکتیک‌هایی است که متناسب با تهدیات هر کدام از شهرستان‌های هشت‌گانه استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که «این رزمایش در راستای ارتقاء توان رزم بسیجیان اجرایی می‌شود»، گفت: بسیجیان استان سمنان از توان رزمی بسیار بالایی برخوردارند و خوشبختانه با اقدامات و رزمایش‌های مختلفی که برگزار شده این آمادگی در بسیجیان بوجود آمده که در هر شرایط جغرافیایی تحت امر ولایت فقیه به رزم بپردازند.

هراسانیان از استفاده از هواپیماهای سبک در رزمایش‌الی‌بیت‌المقدس 4 در شهرستان دامغان خبر داد و افزود: در این رزمایش از 5 هواپیمای سبک برای اجرای هلی‌برد نیرو و ضدهلی‌برد و...استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «همه نیروها آموزش‌های پیش از رزم را فرا گرفته‌اند»، تصریح کرد: پایه همه این بسیجیان در حلقه‌های صالحین شکل گرفته و از آمادگی روحی ،جسمی و رزمی بسیار بالایی برخوردارند.

انتهای پیام

کد N1015262

وبگردی