آفتاب

ابراز نگرانی شدید بان کی مون نسبت به سطح انزجار و تنفر در میانمار

ابراز نگرانی شدید بان کی مون نسبت به سطح انزجار و تنفر در میانمار

دبیرکل سازمان ملل نسبت به ادامه سخنرانی‌های تنفرآمیز، تحریم، خصومت‌های فرقه‌ای و سوءاستفاده از مذهب برای اهداف سیاسی که عوامل افراط‌گرا در بین جامعه اکثریت میانمار باعث آن شده‌اند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌استار، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: با فرا رسیدن انتخابات هشت نوامبر سال جاری میلادی (17 آبان) از تمامی طرفین درگیر در میانمار می‌خواهم تا از هرگونه فشار، ارعاب، اشاعه نفرت و انزجار یا خشونت علیه افراد یا سازمان‌ها براساس مذهب، جنسیت، عقاید مذهبی یا دیدگاه‌های سیاسیشان اجتناب کنند.

این اظهارات پس از آن منتشر شد که واحد تحقیقات شبکه خبری الجزیره اخیراً از ارتباطاتی میان اعضای ارتش و دولت میانمار و راهبان ارشد بودایی که دیدگاه‌های ضداسلامی و ضدمسلمانان را رواج می‌دهند، پرده برداشت.

میانمار با مسائل بسیار زیادی مواجه است از جمله درگیری‌های طولانی‌مدت با اقلیت‌های قومی در مناطق مرزی‌اش که برجسته‌ترین آنها مسلمانان روهینجا در استان راخین هستند که مدت‌ها است تحت آزار و اذیت افراط‌گرایان بودایی قرار دارند.

بان کی مون در این بیانیه با اشاره به خشونت‌هایی که علیه سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل در مناطق مهم و حساس میانمار صورت گرفته، گفت: ادامه بخشودگی از مجازات برای چنین رفتارهایی بسیار نگران‌کننده است و ممکن است به شدت به تصویر و وجه بین‌المللی میانمار لطمه بزند.

انتهای پیام

کد N1015178

وبگردی