آفتاب

بیانیه مرکز بسیج اساتید وکارکنان وزارت علوم به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان

بیانیه مرکز بسیج اساتید وکارکنان وزارت علوم به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان

مرکز بسیج اساتید وکارکنان وزارت علوم، تحقیقات فناوری به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در متن این بیانیه آمده است:

سیزدهم آبان" سالروز تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی، در سال 1343 به ترکیه به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران و مخالفت با لایحه سراسر نگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده‌داری نوین جهان غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

سیزدهم آبان؛ سالروز بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالتهای آمریکا در امور داخلی ایران است که این قیام توسط گارد دژخیمان منحوس طاغوت در مقابل درب دانشگاه تهران در سال1357 به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده شد.

"سیزدهم آبان"، سالروز تسخیر و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 است که امام راحل از آن به عنوان «انقلاب دوم» نامگذاری کردند .

سیزدهم آبان را باید روز اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و انزجار امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار جهانی آمریکا دانست و در برگیرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاریخی در صحیفه خاطرات و افتخارات و نقطه پیوند برگهای زرینی از تاریخ آزادگی رفیع ملت سربلند ایران است.

سه رخداد بزرگی که وجه مشترک همه آن‌، ویژگی « استکبار ستیزی، استقلال طلبی و آزادی خواهی» ملت مبارز، مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی است. دستاوردهای عظیم ملت بزرگ ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم فرانوین و فناوری‌های روز دنیا را می توان مرهون مجاهدت‌ها و حاصل حرکت در مسیر استقلال‌طلبی و استکبارستیزی مردم و دستیابی زودتر از موعد به افق سند چشم‌انداز 1404 را از آن دانست .اسلامی است .

مرکز بسیج اساتید وکارکنان وزارت علوم، تحقیقات فناوری، بار دیگر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوادث یوم‌الله سیزدهم آبان،‌ شهدای دانش آموز و شهدای فاتح لانه جاسوسی آمریکا،از جامعه علمی و دانشگاهی برای حضور پرشور ، گسترده و انقلابی در مراسم راه پیمایی یوم‌الله سیزدهم آبان دعوت و از عموم مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی می خواهد تا با بصیرت و تعمیق بینش سیاسی و دینی خود، توطئه‌های شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت فقیه و وحدت امت واحده را خنثی و نیز از دولتمردان و سران محترم سه قوه در خواست می کند تا با وحدت و همدلی، حول نصایح و رهنمودهای مقام معظم رهبری ،الگوی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه ریزی و اقدامات خود قرارداده وتمهیدات لازم را برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان را به عمل آورند و همچنان برای سربلندی و سرافرازی ایران تلاش نمایند.

انتهای پیام

کد N1015104

وبگردی