آفتاب

العبادی: دست از اصلاحات و مبارزه با فساد نمی‌کشیم

العبادی: دست از اصلاحات و مبارزه با فساد نمی‌کشیم

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر عزم و اراده خود برای ادامه اصلاحات و مبارزه با فاسد، گفت: برخی از افرادی که امتیازات خود را به دلیل اصلاحات در نظام سیاسی از دست داده‌اند برای کارشکنی در اصلاحات تلاش می‌کنند اما تلاش آن‌ها هرگز به ثمر نخواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان بر عزم و اراده خود برای ادامه اصلاحات و مبارزه با فساد و فاسدین تاکید می‌کنیم و به رغم چالش‌ها و موانع هرگز به عقب بازنمی‌گردیم.

وی افزود: برخی از افرادی که امتیازات خود را از دست داده‌اند برای کارشکنی در اصلاحات و کشاندن عقربه‌های ساعت به قبل تلاش می‌کنند اما تلاش آن‌ها هرگز به ثمر نخواهد نشست. اراده شهروندان از آن‌ها قوی‌تر است و فساد را با همین اراده می‌توان ریشه کن و عدالت را در عراق محقق کرد.

به دنبال بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه فساد حیدر العبادی با انجام اصلاحاتی در نظام سیاسی عراق پست‌های معاونت رئیس جمهور و نخست وزیر را لغو کرد که با مخالفت برخی شخصیت‌های سیاسی مواجه شد.

پارلمان عراق در جلسه روز دوشنبه خود قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت حق ندارد بدون موافقت پارلمان اصلاحات اساسی در کشور اعلام یا اجرا کند.

همچنین منابع سیاسی اخیرا اعلام کردند که حزب الدعوه به العبادی سه ماه فرصت داده تا اوضاع را بهبود بخشد و گرنه بعد از این سه ماه رأی اعتماد خود را از وی بازپس خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N1014901

وبگردی