آفتاب

نخست وزیر هند از "ناشکیبایی" رقبای سیاسی‌اش انتقاد کرد

نخست وزیر هند از "ناشکیبایی" رقبای سیاسی‌اش انتقاد کرد

نخست وزیر هند که مبارزه سیاسی دشواری برای به دست آوردن قدرت در ایالت بیهار و احیای اصلاحات اقتصادی دولتش دارد به منتقدانش که تصویری مبتنی بر "ناشکیبایی" از این کشور ترسیم کرده‌اند، حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منتقدان حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند می گویند این حزب در حال دامن زدن به تنشهای مذهبی است تا بتواند در انتخابات محلی ایالت بیهار که برای نخست وزیر این کشور به منظور تقویت قدرت حزبش در مجلس علیای پارلمان حیاتی است پیروز شود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی در یک تجمع سیاسی در پورنئا از انتقادهای مطرح شده علیه خود طفره رفت و حزب کنگره رقیب را به اجرای بازیهای حزبی متهم کرد.

مودی گفت، بعد از آن که در نوامبر 1984 ایندیرا گاندی، نخست وزیر هند توسط محافظانش که سیک بودند ترور شد حامیان حزب کنگره در دهلی صدها تن از سیکها را قتل عام کردند.

وی در حالی که از سوی هوادارانش تشویق می شد گفت: آیا نباید به حزب کنگره درس شکیبایی بدهیم؟ هنوز خانواده‌های سیک‌ها در دهلی داغدار هستند آیا شما تلاش کردید که اشک را از روی صورت آنها پاک کنید؟

این سخنان مودی در حالی مطرح می شود که خود وی متهم است به این که در حملات مذهبی علیه مسلمانان در ایالت گجرات که تحت کنترلش است همدست است. 80 درصد از جمعیت 1.2 میلیارد نفری هند را هندوها تشکیل می‌دهند و بعد از آنها مسلمانان، سیک‌ها و مسیحیان قرار دارند.

اعضای دولت مودی نسبت به افزایش جمعیت مسلمانان در این کشور اظهار نگرانی کرده و خواهان سیاست‌هایی برای کنترل این جمعیت شده‌اند.

مودی به رای دهندگان هندی وعده داد تا ایالت بیهار را از فقر خارج کند.

انتهای پیام

کد N1014698

وبگردی