آفتاب
در قالب تذکر شفاهی صورت گرفت؛

انتقاد یک نماینده از نحوه هزینه‌کرد بودجه در اختیار رئیس مجلس

انتقاد یک نماینده از نحوه هزینه‌کرد بودجه در اختیار رئیس مجلس

یک نماینده مجلس از نحوه هزینه‌کرد بودجه در اختیار رئیس مجلس و نبود گزارشی در این باره انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه بندهای آیین‌نامه‌ مجلس اجرایی نمی‌شود، گفت: بر اساس ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس، اعضای هیات رئیسه سوگند خوردند که آیین‌نامه را با رعایت بی‌طرفی کامل اجرا کنیم.

وی افزود: بسیاری از مواد آیین‌نامه عالماً زیر پا گذاشته می‌شود. از مجلس ششم تا به امروز بررسی کردم و متوجه شدم که بند دو ذیل تبصره ۵۵ آیین‌نامه در مجلس رعایت نمی‌شود.

کوچک‌زاده گفت: بر اساس این بند، کمیسیون برنامه و بودجه موظف است عملکرد بودجه سالیانه مجلس را تهیه کرده و گزارش آن را حداکثر تا پایان شهریور سال بعد ارائه دهد.

وی ادامه داد: این روزها ما در مجامع مختلفی شرکت می‌کنیم و مردم از ما سئوال می‌کنند که ساختمان‌های اطراف مجلس، دیوارهای دور مجلس و ۴۲ میلیاردی که در اختیار رئیس مجلس بود که سال قبل این رقم ۲۰ میلیارد و سال قبل‌تر از آن ۱۷ میلیارد بوده است، کجا خرج شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده طی ۱۲ سال نمایندگی ندیده‌ام گزارش عملکرد بودجه مجلس داده شود حتی در مجلس ششم هم این گزارش ارائه نشده است.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم این ماده را از آیین‌نامه مجلس حذف کنید.

وی افزود: چهار نفر تذکر می‌دهند و شما وقتی نوبت نفر پنجم می‌شود، به آقای فرهنگی می‌گویید ادامه دستور را شروع کن. این خلاف آیین‌نامه است؛ روز تصویب برجام و امروز اداره جلسه خلاف قانون بوده است، دفترچه آیین‌نامه را خط بزنیم و یک کلمه بنویسیم که جلسه هر طور سلیقه رئیس بود، اداره می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نحوه اداره جلسه خلاف سوگندی است که یاد کرده‌اید، خلاف دموکراسی، مردم‌سالاری و دین‌داری است. اگر ادعا دارید که این بند از آیین‌نامه در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته اجرا شده است، گزارش آن را بدهید تا ملت ایران بدانند؛ وگرنه ملت ایران بدانند که دیگر از ما سئوال نشود که ساختمان‌های اطراف مجلس چیست، بودجه مجلس کجا خرج شده و ۴۲ میلیاردی که در اختیار رئیس مجلس بوده است، کجا خرج کرده‌اند؟ اگر گزارشی است سایت خانه ملت منتشر کند تا مردم بدانند.

کد N1014570

وبگردی