آفتاب

اوباما: اعزام نیروهای ویژه به سوریه ناقض وعده من نیست

اوباما: اعزام نیروهای ویژه به سوریه ناقض وعده من نیست

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که برنامه استقرار ده‌ها تن از نیروهای ویژه این کشور در سوریه با هدف مشاوره به نیروهای مخالف در حال مبارزه با داعش است و وعده وی در «عدم اعزم نیروهای زمینی برای جنگ در سوریه» را نقض نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی و در اولین اظهارنظر عمومی‌اش درباره این برنامه گفت: به خاطر داشته باشید که ما پیش از این نیز نیروهای عملیاتی ویژه در سوریه داشتیم و این برنامه تنها گسترش برنامه‌ای است که ما در دست اجرا داریم.

اوباما ادامه داد: ما نیروهای آمریکایی را به خط مقدم مبارزه با داعش نمی‌فرستیم. من تاکید می‌کنم که ما قرار نیست در سوریه مانند عراق بجنگیم.

در اطلاعیه کاخ سفید درباره این برنامه اعلام شده "نیروهای آمریکایی تنها برای مشاوره و همکاری به این ماموریت اعزام می‌شوند و تعدادشان کمتر از 50 تن خواهد بود."

پیش از این در سپتامبر 2013 رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی تلویزیونی تاکید کرده بود که نیروی زمینی به سوریه اعزام نخواهد کرد و طی یک سال اخیر نیز همواره گفته است که نیروی زمینی «رزمی» به این منطقه اعزام نمی‌کند.

دولت اوباما برای افزایش اقدامات آمریکا علیه داعش به ویژه پس از اشغال رمادی در عراق در ماه مه و شکست برنامه آموزش مخالفان سوری تحت فشار قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1014363

وبگردی