آفتاب

آمریکا: با ترکیه در مورد داعش همکاری می‌کنیم

آمریکا: با ترکیه در مورد داعش همکاری می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، صرف نظر از هر دولتی که در ترکیه روی کار بیاید، واشنگتن در خصوص داعش با آنکارا تماس و همکاری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا به روی کار آمدن دولتی تک‌حزبی در ترکیه خوب است و آیا بر روابط و مناسبات واشنگتن-آنکارا تاثیری خواهد داشت یا خیر، گفت: آمریکا با هر دولتی که در ترکیه روی کار بیاید در خصوص مسأله داعش همکاری خواهد کرد.

ترودو افزود، ولی از آنجایی که نتایج رسمی انتخابات ترکیه تا چند روز آینده منتشر می‌شود، وی فعلا هیچ گمانه‌زنی در این باره نمی‌کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حضور ایران را در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه با اهمیت توصیف کرد.

وی ادامه داد: صرف نظر از همه اختلافات آشکاری که میان طرف‌های حاضر در این مذاکرات وجود دارد، وزیر امور خارجه آمریکا بر اهمیت حضور همه طرف‌های ذی‌نفع در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه تاکید کرده است.

ترودو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که برخی از این اختلافات کماکان باقی بماند ولی این بدان معنا نیست که ما برای حل این بحران تلاش نخواهیم کرد. بسیار مایلیم که همه طرف‌های ذی‌نفع در سوریه به منظور کاستن از درد و رنج مردم این کشور در این مذاکرات حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1014215

وبگردی