آفتاب
اندیشکده استراتفور:

ایران قدرت غیر قابل انکار منطقه ای است

ایران قدرت غیر قابل انکار منطقه ای است

یک اندیشکده آمریکایی به نقل از تحلیلگران سیاسی در این کشور اذعان کرد که ایران قدرتی غیر قابل انکار در عرصه بین الملل محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اندیشکده استراتفور در سایت خود گزارشی درباره حضور ایران در مذاکرات بحران سوریه در وین منتشر کرد که به نوعی نظر اکثر تحلیلگران سیاسی در این کشور محسوب می شود.

طبق این گزارش، ایران با حضور خود در نشست وین نشان داد که قدرت غیر قابل انکار در خاورمیانه است و در مذاکرات بین المللی باید برای حل بحران ها حضور داشته باشد.

به نوشته این اندیشکده وقتی آمریکا و کشورهای غربی مجبور هستند برای حل بحران سوریه از ایران استفاده کنند معلوم می شود که آنها به قدرت ایران اعتراف می کنند.

در این گزارش ادعا شده در حال حاضر آمریکا همکاری نزدیکی با ایران در زمینه مبارزه با تروریست های داعش دارد و هرچند ایران از حزب الله حمایت می کند و آمریکا از شورشیان سوریه ولی می توان این همکاری را قوی ارزیابی کرد.

نشست وین ۲ درباره سوریه روز جمعه با حضور وزرای خارجه بیش از ۲۰ کشور از جمله ایران، آمریکا، روسیه و عربستان سعودی، و نماینده اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل، در هتل امپریال این شهر برگزار شد.

شرکت ‌کنندگان در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ ای ضمن اذعان به باقی ماندن اختلافات، بر ضرورت همکاری جهت برقراری آتش‌ بس سراسری در سوریه تأکید کردند. 

کد N1014185

وبگردی