آفتاب
سی ان ان گزارش داد:

رشد سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران

رشد سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد نشانه های اجرای برجام از هم اکنون در سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران بروز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمرکیایی سی ان ان در گزارشی از افزایش سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران در آینده ای نزدیک خبر داد. این شبکه به نقل از مقامات ایرانی رشد سرمایه گذاری در ایران را نشانه اجرا شدن برجام دانست.

سی ان ان در گزارشی به وضعیت توافق هسته ای و اجرای آن از سوی کشورهای مختلف پرداخت و اعلام کرد مراحل توافق هسته ای در حال اجرا است که نشانه های آن سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران است.

به گفته این شبکه ۱۸۵میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران پیش بینی می شود که البته هنوز این رقم به تایید نرسیده است. بسیاری از شرکت های خارجی فعال در حوزه نفت و گاز از هم اکنون آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه های نفتی ایران اعلام کرده اند.

سی ان ان به نقل از مقامات ایرانی اعلام کرد اخیراً یک هیئت سرمایه گذاری آلمانی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی ایران اعلام کرده است.

گفتنی است پس از نشست کمیسیون برجام، بسیاری از کشورهای اروپایی با سفر به ایران خواهان همکاری های اقتصادی با ایران شده اند.

کد N1014175

وبگردی