آفتاب
عراقچی در گفتگوی ویژه خبری:

با اعتماد به نفس سیاست خارجی انقلابی را دنبال خواهیم کرد

با اعتماد به نفس سیاست خارجی انقلابی را دنبال خواهیم کرد

معاون وزیر امورخارجه، با بیان اینکه با اعتماد به نفس سیاست خارجی انقلابی را دنبال خواهیم کرد، گفت: در جریان مذاکرات به تبعیت از رهبری ایستادیم و مقاومت کردیم و به نتیجه رسیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی در گفتگوی ویژه خبری، با بیان اینکه در اجرای سیاست خارجی باید با اعتماد به نفس و امیدوارانه پیش برویم و آن را تقویت کنیم.، گفت: دیپلمات ها باید با صلابت ، محکم و انقلابی در جهت حفظ منافع ملی پیش بروند در مذاکرات هسته ای همین که خواسته ای خود را تحمیل کنیم و پذیرش حقوقو و اصول ایران و به رسمیت شناختن حقوق ملت نتیجه اراده و صلابت سیاسیت خارجی ایرانی است.

معاون وزیر امورخارجه، تاکید کرد: همانگونه که در حوزه دفاعی و علمی با عتماد به نفس به پیشرفت رسیدیم در حوزه سیاست خارجی هم با اعتماد به نفس برای  رسیدن به اهداف  عمل  و سیاست خارجی انقلابی را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: نفس مذاکرات و اینکه توانستیم نظراتمان را تحمیل و حق هسته ای را تثبیت کنیم نتیجه همین امیدواری و اعتماد به نفسی بود که در مذاکرات داشتیم.

عراقچی افزود: برخی موارد بود که فکر نمی کردیم تحقق یابد اما رهبری ایستادند و ما هم به تبعیت از ایشان ایستادیم و نتیجه گرفتیم.

وی با بیان اینکه یک قسمت مهم دیگر کار مانده و آن اجرای برجام است، ادامه داد: اجرای برجام به اندازه رسیدن به برجام اهمیت دارد و ممکن است طرف مقابل با هزار نیرنگ از تعهداتش طرفه رود لذا شروط رهبری را در اجرای برجام لحاظ خواهیم کرد.

معاون وزیر امورخارجه، گفت: از ۹ موردی که رهبری در نامه شان به آن اشاره کردند یک مورد آن مربوط می شود به قبل از برجام و ۸ مورد هم به حین اجرای برجام .

وی افزود: رهبرانقلاب در یکی از شروط خود تاکید داشتند قبل از اینکه تعهداتمان را شروع کنیم تضمین ها کافی از طرف مقابل گرفته شود.

وی گفت: در روز تصویب برجام که ۲۶ مهر بود این اتفاق صورت گرفت شورای وزیران اتحادیه اروپا در بیانیه ای تحریم ها را لغو کرد و همان روز هم اوباما در قالب یادداشت ریاست جمهوری خطاب به نهادهای دولتی و ۴ وزیر دستور توقف اعمال تحریم ها را داد.

وی با بیان اینکه بیانیه اتحادیه اروپا و نامه اوباما نظر ما تضمین لازم بود، تصریح کرد:  این تضمین ظاهرا محقق شده اما حقوق دانان ما در حال بررسی سند های صادر شده (نامه اوباما و بیانیه اتحادیه اروپا)، هستند.

وی افزود: تمامی قوانینی که باید لغو می شد بند به بند در برجام آمده است و هر تحریمی که لغو شود خدمات مربوطه به آن مانند حمل و نقل و امور بانکی نیز از تحریم خارج می شود.

ادامه دارد...

کد N1014122

وبگردی