آفتاب

آغاز اجلاس کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل در سن‌پترزبورگ با پیام پوتین

آغاز اجلاس کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل در سن‌پترزبورگ با پیام پوتین

کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل از امروز(دوشنبه) همراه با سکوت به احترام قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری A321 روسیه در صحرای سینای مصر، در سن‌پترزبورگ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه این هواپیمای مسافربری روسیه که حامل 217 مسافر و هفت خدمه پرواز بود در حالی که قرار بود از شرم الشیخ مصر به سن‌پترزبورگ روسیه برود در صحرای سینا سقوط کرد و همه سرنشینانش جان باختند.

کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل که از امروز در سن‌ پترزبورگ روسیه آغاز شد قرار است تا جمعه آینده مصادف با 6 نوامبر ادامه یابد.

در افتتاحیه این کنفرانس، متن پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرائت شد. پوتین گفت: سازمان ملل خود را به عنوان یک ابزار موثر برای پاسخ دادن به چالشهای جهانی زمان ما ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرده است: در سالهای گذشته سازمان ملل به لطف ویژگی جهانی خود و مشروعیت منحصر به فردش کارآمدی خود را نشان داده و خود را به عنوان سکویی برای پیشبرد مشارکت برابر در جهان با هدف پاسخ به چالشهای جهانی زمان ما ثابت کرده است.

وی به این اجلاس که ششمین اجلاس کنفرانس کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل است گفت، با توجه با این که این اجلاس با هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل همزمان شده اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.

متن این پیام ولادیمیر پوتین به این کنفرانس از سوی سرگئی ایوانف، رئیس دفتر کرملین قرائت شد.

مقامهای متعلق به 159 کشور شامل بیش از 50 تن از سران آژانسهای مبارزه با فساد کشورها و بیش از 90 سازمان غیر دولتی فعال در حوزه مبارزه با فساد، آموزش، حقوق، اجتماعی و محیط زیست شرکت خود در این کنفرانس را اعلام کردند.

مساله همکاری میان بخشهای دولتی و خصوصی برای جلوگیری از فساد و مبارزه با آن تمرکز این کنفرانس را به خود اختصاص می‌دهد.

کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل نخستین ابزار الزام آور قانونی و به رسمیت شناخته شده در جهان است که برای مبارزه با فساد و ارتشاء تاسیس شده است. تشکیل این کنوانسیون در 31 دسامبر 2003 در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و در 14 دسامبر 2005 نیز اجرایی شد.

روسیه یکی از نخستین کشورهایی بود که این کنوانسیون را امضا کرد و فرآیند تصویب داخلی آن را نیز در مارس 2006 به سر انجام رساند.

این کنوانسیون به دنبال مقابله اشکال مشخصی از همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با فساد شامل کمکهای قانونی دو جانبه در زمینه پرونده‌های مجرمانه نظیر جمع آوری و ارسال شواهد و مدارک، ردیابی، انسداد دارایی، استرداد و ... است.

انتهای پیام

کد N1013536

وبگردی