آفتاب

داعش لیبی مقرهایی را در نزدیکی مرزهای تونس ایجاد کرده است

داعش لیبی مقرهایی را در نزدیکی مرزهای تونس ایجاد کرده است

وزارت دفاع تونس با اشاره به وجود پایگاه‌های نظامی داعش لیبی در مناطق نزدیک به مرزهای تونس از افزایش تدابیر امنیتی برای مقابله با این خطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ارم نیوز، بلحسن الوسلاتی، سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد که این وزارتخانه تدابیر امنیتی لازم برای مقابله با هرگونه خطر تروریستی را در مرزهای خود با لیبی افزایش داده و یک گردان نظامی و امنیتی را به همین منظور در منطقه مستقر کرده و با ایجاد خاکریزها و خندق‌هایی در طول مرز نیروهایی را برای کنترل سامانه نظارت الکترونیکی مستقر کرده است.

وزارت کشور تونس گزارش داد که داعش لیبی با گسترش نفوذ خود بر مناطق نزدیک به مرزهای تونس و برپایی پایگاه‌های نظامی، مرزهای تونس را تهدید می‌کند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه داعش لیبی از امکانات مشابه گروه اصلی داعش در سوریه و عراق برخوردار است این مساله را خطرناک توصیف و تاکید کرد: باید نسبت به آن هوشیار بود.

وزارت دفاع تونس در فوریه 2015 از توافقی با همتای آمریکایی خود برای پیوستن هشت فروند هلی کوپتر نوع بلک هوک در نیمه دوم سال 2015 خبر داد و اعلام کرد که این هلی کوپترها برای انتقال سربازان و اجرای حملات علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها و تکفیری‌ها در ارتفاعات استفاده خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1013473

وبگردی