آفتاب

تذکر قوامی در مورد تاخیر در ارائه برنامه ششم

تذکر قوامی در مورد تاخیر در ارائه برنامه ششم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مهمترین ویژگی قانون بودجه را تبعیت کمی و کیفی از برنامه‌ای توسعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، هادی قوامی در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: ‌15 آذر ماه لایحه بودجه به مجلس می‌آید این در حالی است که مهمترین ویژگی بودجه تبعیت کمی و کیفی از برنامه است اما تا زمانی که برنامه را نداشته باشیم چطور می‌توانیم بودجه 95 را بر آن مبنا تصویب کنیم؟

وی با اشاره به اصل 93 قانون اساسی درباره‌ی تامین استقلال اقتصادی جامعه اظهار کرد: در اسفراین شرکت لوله گستر و فولاد را داریم . درسال 1990 که این شرکت در بلژیک بوده سالانه 190 هزار تن تولید داشته این شرکت را به داخل منتقل کردند که نیازهای وزارت نفت را تامین کند نه این که در شرایط فعلی از چین لوله وارد کنیم. آیا این کار استقلال کشور را تامین می‌کند و باعث آسیب به اشتغال نمی‌شود؟

نماینده مردم اسفراین در مجلس یاد آور شد: از وزارت نفت تشکر می‌کنیم که بخشی از مشکلات نقدینگی این مجموعه را با پرداخت بدهی 38 میلیارد تومانی‌اش تامین می‌کند و یک قرارداد جدید 31 هزار تنی واگذار می‌کنند که دست شرکت‌های چینی بسته شود.

قوامی با تاکید بر ضرورت تسریع در گازرسانی به نقاط سردسیر کشور در آستانه فصل سرما همچنین به صدا و سیما در مورد نقاط کور حوزه انتخابیه خود و به وزارت راه و ترابری در مورد توجه بیشتر به راه روستایی تذکر داد.

انتهای پیام

کد N1013432

وبگردی