آفتاب
توسط رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد؛

اقرار به رشد چشمگیر علم و فناوری در ایران

اقرار به رشد چشمگیر علم و فناوری در ایران

رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در مورد عقب افتادن این رژیم از ایران در زمینه های علمی بویژه بخش تکنولوژی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، ژنرال «هرتصل هَلِوی» رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفته‌ است اسرائیل و ایران «در جنگ فناوری» هستند و فاصله جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل در تکنولوژی «به سرعت» در حال کاهش است و هر اندازه ایران پیشرفت می‌کند، برتری اسرائیل «محدود» می‌شود.

هَلِوی گفته‌است، «اگر از من بپرسند که آیا در 10 سال آینده جنگی میان اسرائیل و ایران درخواهد گرفت، جواب من شما را غافلگیر خواهد کرد که بگویم: «این جنگ شروع شده و در جریان است».

به گفته هَلِوی، «مهندس‌های ما (اسرائیل) با مهندس‌های آنها (ایران) در جنگ هستند و این جنگ به طرزی چشمگیر در آینده هم گسترش می‌یابد. ماهیت این جنگِ بسیار مهم، بر سر اطلاعات، تجهیزات و توان نظامی طرف مقابل است».

هَلِوی افزایش شمار دانشگاه‌ها و دانشجویان در ایران را که پس از انقلاب را که «۲۰ برابر شده‌است، در افزایش توان فناوری ایران مؤثر دانسته و گفته‌است در ۳۶ سال اخیر، شمار دانشگاه‌ها و دانشجویان اسرائیل، تنها سه و نیم برابر شده‌است.

هاآرتص نوشته‌است، هَلِوی برخلاف سلف خود، آویو کوخاوی، در یک سالی که ریاست سازمان اطلاعات نظامی را در دست دارد، حضور رسانه‌ای نداشته و از این نظر، اظهارنظرهای صریح او «غیرعادی» و «جالب» است.

کد N1013430

وبگردی