آفتاب
ابوترابی فرد:

سیل مهاجرت ازخاورمیانه به اروپا حاصل گسترش تروریسم در منطقه است

سیل مهاجرت ازخاورمیانه به اروپا حاصل گسترش تروریسم در منطقه است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی سیل عظیم مهاجرت از خاورمیانه به اروپا را حاصل گسترش تروریسم و افراطی گری و بی ثباتی در کشورهای منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در کمیته دائمی اجتماعی – فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد گفت: بسیار خوشوقتم که درآستانه برگزاری کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی قرار داریم و یکی از سه موضوع مهم مجمع مجالس آسیایی را به بحث و بررسی می‌گذاریم. قبلا کمیته دائمی امور سیاسی و کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار را در ترکیه و در اندونزی با موفقیت برگزارنمودیم و مصوبات آنها آماده ارایه به شورای اجرایی سازمان می‌باشد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: حقیقت این است که امور اجتماعی، فرهنگی اساس و پایه همکاری‌های ما درآسیا قرار دارد و زمانی که سخن ازاصول دوستی و همکاری در آسیا می‌زنیم، تلاش‌های صمیمانه اعضای مجمع و دبیرخانه را در طی سالها یادآوری می‌نماییم که چگونه با همدلی توافق کردیم احیانا بجای خصومت‌های کور، راه دوستی و همکاری را برگزینیم و از این طریق از یک سو امنیت ملی کشورهای خودمان را تضمین نموده و از سوی دیگر ملت‌هایمان آنقدر بهم نزدیک شوند که در دراز مدت اساس وپایه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی بین کشورهایمان فراهم گردد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در همین راستا ما به تنوع فرهنگی در آسیا ودر جهان اعتقاد داشته و آن را تشویق و ترغیب نموده و خواستار این شده‌ایم که میراث فرهنگی در آسیا مورد احترام قرار گیرد. این اعتقاد در کنار پیشبرد روند جهانی شدن که غیر قابل اجتناب است موردنظر قرارمی‌گیرد تا ضمن همراه شدن با روندهای غیر قابل اجتناب جهانی، از اعتقادات راسخ خودمان در آسیا فاصله نگیریم.

وی اضافه کرد:‌بی مناسب نیست به تلاش‌های انجام شده و پیشنهاداتی که در ارتباط با گفت و گوهای سازنده بین ادیان ارائه شده اشاره نماییم و آن را زیر بنای تحکیم و پیشنهاداتی که در ارتباط با گفت و گوهای سازنده بین ادیان ارائه شده اشاره نماییم و آن را زیر بنای تحکیم و دوستی و وحدت در آسیا معرفی نماییم. آسیا مامن ادیان بزرگ جهانی است که در صورت بهره برداری از وجود پربرکت این ادیان در آسیا، می‌توان بستر سازی مناسبی برای حل اختلافات سیاسی در این قاره به وجود آورد.

ابوترابی فرد این موضوع را از مظاهر مورد تاکید همه ادیان برشمرد و گفت: مبارزه با فساد و ایجاد محیط اجتماعی سالم برای همه شهروندان در کمیته دائمی اجتماعی فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و همه پارلمان‌های عضو موظف گردیده‌اند. ای موضوع را در دستور کا رمجلس و پارلمان خود قرار دهند تا به سالم سازی محیط اجتماعی سیاسی کشورهای عضو بینجامد.

وی تصریح کرد:‌ ما اکنون در آستانه مشاهده سیل عظیم مهاجرت از خاورمیانه به اروپا هستیم که حاصل گسترش ترورسیم و افراطی‌گری و بی ثباتی در کشورهای منطقه می‌باشد. این پدیده سالهاست در آسیا کشورهای ما را تحت تاثیر قرار داده و مهاجرت‌های اقتصادی و کارگری معضلی مهم در سیاست‌های اقتصادی برنامه ریزان ما جلوه نموده است. تلاشداریم این قطعنامه را در پرتو تحولات اخیر مورد بازبینی قرار دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : چگونگی قدرتمند سازی زنان و ارتقاء نقش آنان در جامعه و سیاست، مطمح نظر اکثر کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی است. امیدواریم بتوانیم دراین رابطه به طور عملی گامهای جدی برداریم و طرح‌های واقعی منطبق بر فرهنگ آسیایی ارائه دهیم که زنان ما همدوش با مردان در تمام ابعاد اجتماعی اقتصادی سیاسی وارد کار زار گردند.

ابوترابی فرد بحث بهداشت و گسترش آن به همه اقشار جامعه را از اولویت‌های مجمع مجالس آسیایی داشت و افزود: در این رابطه اگر چه تلاش‌های خوبی انجام گرفته ولیکن هنوز راه درازی تا به اهداف عالیه مجمع، در زمینه بهداشت نائل آییم.

انتهای پیام

کد N1013276

وبگردی