آفتاب
شوهانی در تذکری مطرح کرد

اختصاص هرچه‌ سریعتر اعتبارات به مناطق سیل زده ایلام

اختصاص هرچه‌ سریعتر اعتبارات به مناطق سیل زده ایلام

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه با سیل اخیر در ایلام صدها خانواده بی سرپناه شده اند گفت:‌ انتظار می رود دولت هر چه سریعتر اعتبارات مورد نیاز را برای جبران بخشی از هزینه های وارد شده به مردم سیل زده اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، احمد شوهانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز( دوشنبه) با اشاره به سیل اخیر در ایلام گفت:‌سیل اخیر در ایلام به دلیل بارندگی در دو شبانه روز رخ داد که خسارات بسیار سنگینی بر چندین شهر و روستا به ویژه زیرساخت های شهری و روستایی ، کشاورزی و عشایری و آب و برق وارد کرد .

به گفته وی با سیل ایلام صدها خانواده بی سرپناه شدند و منازلشان تخریب شد که بیشتر شامل حال شهرستان های ایلام، مهران، چرداول ، ملک شاهی، ایوان و مناطقی همچون صالح آباد و آسمان آباد می‌شود که دچار آسیب شدید شدند.

نماینده مردم ایلام ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای اعزام معاون و دستیار ویژه بلافاصله بعد از وقوع سیل به مناطق آسیب دیده گفت: حضور مسئولان دولتی در مناطق سیل زده تسکینی برای مردم آسیب دیده بود لذا انتظار می رود اقدامی عاجل و ویژه ای صورت گیرد و اعتبارات مورد نیاز هر چه سریعتر بر ای جبران بخشی از هزینه های وارد شده تخصیص یابد چرا که افراد آسیب دیده عمدتا از قشر ضعیف و فقیر هستند.

شوهانی همچنین با قدردانی از حمایت معنوی و حضور مسئولان به ویژه مسئولان هلال احمر در عین حال گفت: سوال من از مسئولان هلال احمر این است که چه تعداد چادر و امکانات اولیه و اوژانس در اختیار مردم قرار داده اند آیا این میزان به اندازه کمک‌ ‌هایی است که کشورهای دیگر همچون پاکستان و افغانستان در هنگام وقوع چنین اتفاقاتی شده است؟

وی در پایان گفت:‌ در شرایطی که دولتی ها در بالاترین سطح به مناطق سیل زده ایلام آمده اند انتظار می رفت که مجلس هیاتی را مامور بازدید و سرکشی از مناطق سیل زده کند که تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام

کد N1013270

وبگردی