آفتاب

استقبال رهبران حماس از پیروزی حزب عدالت و توسعه در ترکیه

استقبال رهبران حماس از پیروزی حزب عدالت و توسعه در ترکیه

رهبران سیاسی جنبش حماس در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفتند.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری و «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفت.

مشعل در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که ترکیه با پیروزی حزب عدالت و توسعه شاهد افزایش پیشرفت، امنیت و ثبات باشد به طوری که این امر در راستای منافع ملت ترکیه و جهان اسلام به ویژه فلسطین باشد.

خبرگزاری معا نیز گزارش داد که «اسماعیل هنیه» یکی دیگر از رهبران سیاسی جنبش حماس پیروزی حزب عدالت و توسعه را به اردوغان تبریک گفت. وی گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه پیروزی دموکراسی، وحدت، ثبات و امنیت در ترکیه است.

اردوغان نیز در این تماس ها، پایبندی خود را به قضیه قدس ابراز و اعلام کرد که وی در جریان برگزاری اجلاس گروه ۲۰ که قرار است اواسط ماه جاری میلادی در ترکیه برگزار شود موضوع فلسطین و قدس را مطرح خواهد کرد.

«عزت الرشق» دیگر رهبر سیاسی جنبش حماس نیز با تبریک به اردوغان اعلام کرد: این پیروزی بیانگر پیروزی فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است. این پیروزی هدیه ای از ملت بزرگ ترکیه برای فلسطین است.

کد N1013000

وبگردی