آفتاب

آمریکا و کره‌جنوبی: کره‌شمالی به اقدامات تحریک‌آمیزش پایان دهد

آمریکا و کره‌جنوبی: کره‌شمالی به اقدامات تحریک‌آمیزش پایان دهد

مقامات ارشد دفاعی آمریکا و کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) به کره‌شمالی تاکید کردند تا هر چه سریعتر تمامی اقدامات مرتبط با برنامه‌های اتمی خود را متوقف کند و تاکید کردند، در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز نظامی این کشور تحمل نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا و "هان مین کو"، همتای کره‌جنوبی وی همچنین نگرانی شدید خود را بابت تمایل کره شمالی در پرتاب یک موشک دوربرد و یک آزمایش اتمی دیگر ابراز کردند.

کارتر در یک نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود با اشاره به مرزهای میان دو کره و حمله 2010 کره شمالی به یک ناو کره جنوبی گفت: هر دو این مسائل به ما این را یاد آوری می کند که پیونگ یانگ یک تهدید خطرناک و مداوم برای امنیت شبه جزیره کره و منطقه است.

کره شمالی هرگونه دخالت در غرق شدن ناو "چئونان" متعلق به نیروی دریایی کره جنوبی را رد می کند.

در بیانیه مشترک وزرای دفاعی دو کشور آمده است: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی بیش از این قابل تحمل نیست.

کره شمالی متعهد شده که آزمایشات اتمی خود را انجام دهد و یک موشک را که به گفته خودش برای قرار دادن یک ماهواره در مدار خارج از جو است،‌ پرتاب کند.

وزرای دفاع کره جنوبی و امریکا در سئول دیدار کرده و به بررسی دیدگاه‌هایشان درباره آمادگی مشترک نظامی علیه کره شمالی پرداخته و درباره عملیات نظامی نیروهای دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

این نشست دو ماه پس از آن برگزار شد که دو کره بن بست نظامی میان خود را که باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره شده بود، حل و فصل کردند.

همچنین وزرای دفاعی آمریکا و کره جنوبی بر تقویت همکاری در زمینه هوا-فضا و امنیت سایبری برای تقویت زیرساخت های امنیتی شامل اطلاعات و سیستم های فضایی تاکید کردند و درباره برنامه ای به منظور انتقال نیروها در زمان جنگ و تنش به توافق رسیدند.

واشنگتن و سئول به توافق رسیده اند که کره جنوبی باید ظرفیت‌های امنیتی، اطلاعاتی و جاسوسی خود و همچنین توانایی دفاع از خود در مقابل حملات توپخانه ای را افزایش دهد.

وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با وزرای دفاع جنوب شرق آسیا به سمت مالزی می رود و قرار است وزیر دفاع چین نیز در این نشست حضور داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1012917

وبگردی