آفتاب

لبنان: باید در خط مقدم مبارزه با داعش باشیم

لبنان: باید در خط مقدم مبارزه با داعش باشیم

وزیر خارجه لبنان گفت که این کشور باید در خط مقدم مبارزه با داعش باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان گفت، دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف از ورود تروریست‌ها از کشورهایشان به سوریه خبر می دهند. چین از ورود هزار نفر از اتباعش، روسیه از سه تا چهار هزار نفر و اروپا و استرالیا از هزاران نفر می گویند.

وی افزود: ما نمی توانیم در قبال بحران سوریه بی‌تفاوت و بی‌طرف باشیم. این بحران یک میلیون و پانصد هزار آواره را به لبنان سرازیر کرده است. هر طرحی برای حل بحران سوریه باید شامل بازگشت این آوارگان باشد و آن‌ها نباید در لبنان اسکان داده شوند.

باسیل ادامه داد: زمانی که می گوییم به کسی اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی دهیم بدان معناست که به دیگران هم اجازه دهیم سرنوشت کشورشان را خود، تعیین کنند.

وزیر خارجه لبنان که به یکی از روستاهای جنوب لبنان رفته بود و در جمع طرفداران حزب آزاد ملی سخنرانی می کرد، گفت: ما باید در خط مقدم جبهه مبارزه با داعش باشیم زیرا تفکرات ما ضد آن‌هاست. اگر تکفیری‌ها وارد لبنان شوند کشور را نابود می کنند و آن را از نقشه زمین محو خواهند کرد. بنابر این ما باید در خط مقدم باشیم و از لبنان، اروپا و جهان دفاع کنیم.

انتهای پیام

کد N1012747

وبگردی