آفتاب

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

دیدار امروز (یک‌شنبه) مقام معظم رهبری با وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی که با هدف تبیین اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی و مسایل مختلف منطقه‌ای برگزار شد در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گوناگون در جهان بازتاب داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب نوشت: بالاترین مقام ایران با انتقاد از قدرت‌های خارجی که به تجهیز مالی و تسلیحاتی جنگجویان مخالف سوری می‌پردازند، اعلام کرد باید برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، انتخابات در این کشور برگزار شود.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران اضافه کرد: راه حل مساله سوریه، انتخابات است و برای این کار ضروری است که کمکهای مالی و نظامی به مخالفان قطع شود.

وی افزود: اهداف ایالات متحده در خاورمیانه با اهداف ایران در تضاد است و مذاکره با واشنگتن درباره‌ مسایل منطقه‌ای بی معنی است.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست ینز با انتخاب عنوان ایالات متحده علت اصلی مشکلات در خاورمیانه است نه یک راه حل، به انتشار سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: سیاست خارجی ایران همچون سدی مستحکم مانع یکه‌تازی قدرت‌های سلطه‌گر همچون آمریکا شده است. آنها در آرزوی تغییر این سیاست‌ها هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران گفت که ایالات متحده علت اصلی مشکلات در خاورمیانه است نه بخشی از راه حل مشکلات.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N1012395

وبگردی