آفتاب
با اشاره به دروغ های نتانیاهو در ارتباط با ایران

الاهرام: آیا جهان می‌تواند به سیاستمداری دروغگو و لاف‌زن اعتماد کند

الاهرام: آیا جهان می‌تواند به سیاستمداری دروغگو و لاف‌زن اعتماد کند

روزنامه« الاهرام» با اشاره به دروغ‌های نتانیاهو در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اظهار کرد : آیا جهان می تواند به چنین سیاستمدار دروغگو ، قمارباز و لاف‌زنی اعتماد کند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الاهرام در مقاله‌ای به قلم «مکرم محمد احمد» با عنوان «نتانیاهو دروغگوی لاف زن» با توصیف نتانیاهو به عنوان تنها کسی که در عرف سیاسی جهان به دروغگویی ، نیرنگ بازی و وارونه جلوه دادن واقعیتها عادت دارد ، تا حدی که دیگر کسی در جهان حتی مردم خود اسرائیل هم حرفهایش را باور نمی کنند.

این تحلیلگر مصری در مقاله خود به دو نمونه از دروغ‌ها و لاف‌های نتانیاهو اشاره کرد که وی را در تنگنای شدیدی قرار داده است و تصریح کرد: نخست در مورد طرح ادعای تحریک هیتلر از سوی شیخ الحسینی مفتی فلسطین برای قتل عام یهودیان در واقعه هلوکاست و افشای این دروغ توسط صدراعظم آلمان و دروغ بزرگتر نتانیاهو برای مخدوش کردن روند حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده اتمی ایران است با طرح این ادعا که ایرانی‌ها اوباما را فریب دادند ، زیرا توافق اتمی منجر به نابودی قدرت ایران برای ساخت سلاح اتمی نمی شود و برنامه اتمی ایران حتی بعد از حصول این توافق ، تهدیدی برای امنیت اسرائیل و ایالات متحده و همه جهان محسوب می شود و برای رهایی از شر این خطر راهی به جز ضربه نظامی غرب و آمریکا با مشارکت اسرائیل برای نابودی تمامی تاسیسات اتمی ایران و ملزم کردن این کشور به خودداری از غنی سازی وجود ندارد.

وی ادامه داد : علیرغم اینکه نتانیاهو از قدرت موشکی ایران با قابلیت ضربه زدن به اسرائیل و شمال آمریکا در واکنش به هرگونه تجاوزی هست . این بدین معنی است که برای نتانیاهو چندان مهم نیست که با توسل به چنین دروغ هایی بار دیگر جهان را گرفتار جنگی نماید که هزاران نفر قربانی برجای می گذارد، زیرا کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در گزارشهای شفافی که از سوی روزنامه اسرائیلی فاش شده ، برای نتانیاهو روشن کرده که حل و فصل مسالمت آمیز پرونده اتمی ایران به صورت قطعی عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی را تضمین می کند و این توافق شامل بازرسی ها و نظارت شبانه روزی بر فعالیت‌های هسته ای ایران و رصد هرگونه نقض تعهد از سوی ایران می‌باشد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: علیرغم همه این حقایق نتایناهو با دروغ گویی وارد دایره اختلاف خطرناکی با اوباما شده و به دنبال تشویق کنگره برای به شکست کشاندن توافق اتمی و ترغیب نمایندگان کنگره برای مخالفت با حل و فصل مسالمت آمیز این مساله است با این توجیه که آنچه تضمین واقعی برای بازداشتن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است ، تنها جنگی است که صدها هزار قربانی بر جای بگذارد! آیا جهان می تواند به چنین سیاستمدار دروغگو و قمارباز و لاف زنی اعتماد کند!

انتهای پیام

کد N1012095

وبگردی