آفتاب
معاون فرهنگی مسجد جمکران:

فعالیت‌های قرآنی، رویکرد مسجدجمکران در مقابله با تهاجم فرهنگی است

فعالیت‌های قرآنی، رویکرد مسجدجمکران در مقابله با تهاجم فرهنگی است

معاون فرهنگی مسجد جمکران فعالیت‌های قرآنی این مکان مقدس را الگوی کاربردی برای فعالیت‌های قرآنی در مساجد کشور و جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام ابراهیمی در دیدار اعضای شورای قرآنی مسجد مقدس جمکران با تولیت این مسجد مقدس اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی از اصلی‌ترین رویکردهای فرهنگی مسجد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بوده است که در مسجد مقدس جمکران، ظرفیت‎های ارزشمند قرآنی موجود است.

وی گفت: ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی براساس چشم‌انداز مسجد مقدس جمکران، بهبود کیفی برنامه‌های موجود قرآنی، تعامل مطلوب و استفاده از مراکز قرآن و عترت دولتی و غیر دولتی، الگوسازی و تلاش برای پدید آوردن مدلی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی جهت سایر مساجد کشور به عنوان مسجد طراز جهان اسلام و بهره گیری از نیروهای خلاق جوان، برنامه ریزی برای عموم مخاطبان، استفاده از فن آوری‌های ارتباطی و بهره گیری از زبان هنر برای ارایه محصولات، رویکردهای اصلی در این حوزه بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آموزش، تبلیغ، برنامه‌های ترویجی، مشاوره در عرصه‌های قرآنی، خدمات قرآنی و نمایشگاه قرآنی، ارایه محصولات متنوع قرآنی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در شش ماهه اول سال جاری انجام شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در حوزه تلاوت‌های اذان‌گاهی و مراسمات، در شش ماهه اول سال جاری تاکنون 470 تلاوت در شش ماهه اول سال جاری به صورت زنده برگزار شده است.

وی گفت: گروه تواشیح و سرود مسجد مقدس جمکران ایجاد شد و علاقه مندان ثبت نام و سپس گزینش شدند و پس از تمرینات اولیه از ظرفیت‌های این گروه سرود و تواشیح استفاده خواهیم کرد.

ابراهیمی گفت: رایزنی با واحد قرآنی حرم امام حسین(ع) در راستای استفاده از ظرفیت‌های این مسجد نورانی، اجرای فعالیت‌های قرآنی در موکب مسجد مقدس جمکران، برگزاری 10 جلسه کارشناسی شورای قرآنی از جمله فعالیت‌های دیگر مسجد در این زمینه بوده است.

ابراهیمی اظهار کرد: راه اندازی شبستان قرآنی که در حال حاضر نیازمند توسعه و تکمیل است، انتقال دکور قرآنی به مسجد، 180 ختم قرآن هر روزه قرآن در دو بخش خواهران و برادران در مسجد مقدس جمکران تا مرداد امسال از دیگر فعالیت‌های مسجد در این زمینه است.

انتهای پیام

کد N1011962

وبگردی