آفتاب
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

علی‌رغم همه مزاحمت‌ها توانستیم در مذاکرات حقمان را بگیریم

علی‌رغم همه مزاحمت‌ها توانستیم در مذاکرات حقمان را بگیریم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نوبت آن است که خود را برای جهش مادی و معنوی در دنیا آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) که در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به این که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت به طرف دانش و شکافتن رموز طبیعت پیش می‌رود، اظهار کرد: به تازگی اخباری مبنی بر نزدیک شدن شهاب سنگی از طرف خورشید به زمین را شنیده‌ایم که لحظه به لحظه توسط دانشمندان رصد می‌شد پس اگر بخواهیم در چنین دنیایی حضوری فعال داشته باشیم، باید به سمت دانش حرکت کنیم و احتیاج به تعقل و تفکر داریم.

وی با ابراز خوشحالی از این که امروز در زمینه علم و دانش وضعیت بهتری در کشور فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی و جمع عظیمی از بزرگان حوزه های علمیه در کشورمان حضور دارد. البته باید بدانیم که اینها کافی نیست و باید هر چه بیشتر در زمینه دست یافتن به پیشرفت‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به این که امروز عرصه ارتباطات بسیار پیشرفت کرده است، افزود: امروز دانش دنیا به اموری دست یافته است که قرآن همواره از ما خواسته است این طور باشیم و در زمینه‌های علمی پیشرفت کنیم و ظهور داشته باشیم. یعنی نباید همیشه محتاج به تفکر دیگران باشیم.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: این که فقط در محدوده خود محبوس شویم و این طور اعتقاد داشته باشیم که بگذاریم تحریم شویم تا مستقل شویم و روی پای خود بایستیم تفکر درستی نیست چرا که مطابق آیات متعددی در قرآن به ما توصیه شده است هر جا علم و فنی دیدیم آن را یاد بگیریم؛ چرا که انسان باید در همه امورات مادی و معنوی خود با تفکر و تعقل پیش رود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که متاسفانه هر چه در دنیا پیش می‌رویم با افرادی مواجه هستیم که کوته‌ فکر و دگم هستند و این پیشرفت‌ها را مسخره می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای خیال می‌کنند تنها با شعار دادن و کارهای سطحی وظیفه‌شان را پیش می ‌برند اما شاید ندانند که اسلام این طور پیش نمی‌رود و بدانند اگر مسلمانان توانستند بزرگترین تمدن دنیا را خلق کنند آن تمدن امروز باید مادر تمدن‌های جدید باشد.

وی از یادگار امام آیت‌الله سیدحسن خمینی که همه اسناد زندگی امام را در اختیار دارد و اقدامات بسیار خوبی در راستای جمع‌آوری اندیشه‌های امام با کمک صاحب‌نظران و اندیشمندان انجام می‌دهند درخواست کرد تا توجه بیشتری نسبت به این منبع نور و علم داشته باشد و زندگی و افکار و اهداف امام و انقلاب ایشان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی با تشکر از تلاش‌های مسوولان برای برگزاری این همایش باشکوه گفت: متاسفانه حسودانی بوده‌اند که اخبار و تبلیغات این همایش را برای اعلام دعوت مقالات علمی منتشر نکردند که این عمل اصلا قابل توجیه نیست.

وی با تاکید بر این که ایران اسلامی باید در پناه قرآن و تفکر امام(ره) پیشتاز آینده اسلام باشد، اظهار کرد: باید در زندگی‌مان الگوی واقعی پیشرفت اسلامی باشیم. و در زندگی و پیشرفت ما ترکیب امور دنیوی و اخروی را مد نظر داشته باشیم.

وی در ادامه از تلاشهای دولت تدبیر و امید برای ایجاد امید در جامعه تشکر کرد و گفت: علی‌رغم همه مزاحمت‌ها توانستیم در برابر 6 کشور بزرگ و قوی دنیا مذاکره کنیم و آنها را شکست دهیم و حق‌مان را بگیریم و آنچه را که فعلا نیاز نداریم از نظر زمانی محدود کنیم. پس امروز نوبت آن است که خود را برای جهش مادی و معنوی در دنیا آماده کنیم.

ادامه دارد...

کد N1011778

وبگردی