آفتاب

آزادسازی منطقه العمیریه در الانبار/ربوده شدن 90 عضو ارتش و پلیس عراق

آزادسازی منطقه العمیریه در الانبار/ربوده شدن 90 عضو ارتش و پلیس عراق

نیروهای عراق با کنترل منطقه العمیریه در استان الانبار، چند داعشی را از پای درآوردند همچنین در بمباران جنگنده‌های ارتش عراق علیه یکی از مراکز تجمع داعش در غرب رمادی، چند داعشی دیگر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، علی ابراهیم، فرمانده عملیات جزیره و بادیه عراق اعلام کرد که در عملیات نیروهای مشترک جزیره و بادیه، داوطلبان مردمی و عشایر عراقی، در منطقه العمیریه در استان الانبار، هفت داعشی کشته و شش خانه بمب گذاری شده خنثی شدند.

ابراهیم افزود: نیروهای جزیره بادیه موفق شدند همزمان در اطراف منطقه جبه عملیات نظامی را اجرا کرده و 29 بمبی که تروریست‌های داعش در مسیرهای اصلی قرار داده بودند را خنثی سازند. همچنین در این عملیات سه موشک کشف شده و تجهیزات آن را نابود کنند.

کمیته امنیتی شورای شهرستان الخالدیه در استان الانبار نیز از سقوط ده‌ها خمپاره در مناطق مختلف این شهرستان و نیز منطقه الحبانیه از سوی گروه تروریستی داعش خبر داد و اعلام کرد: داعش این خمپاره‌ها را از جزیره الخالدیه واقع در شرق رمادی پرتاب کرده است.

ابراهیم الفهداوی، رئیس کمیته امنیتی شورای شهرستان الخالدیه اعلام کرد که نیروهای مشترک عراق تقریبا کنترل اکثر مناطق شهر رمادی را به دست گرفته‌اند و تنها مرکز این شهر باقی مانده است و عملیات آزاد سازی آن تنها موضوع این روزها است.

نیروهای امنیتی عراق به تازگی مسیر ارتباطی سامراء - تکریت را پس از پاکسازی آن از وجود تروریست‌های داعش و ایمن سازی گشودند.

همزمان رسانه جنگ ارتش عراق از بمباران یکی از مراکز تجمع تروریست‌های داعش در غرب شهر رمادی توسط جنگنده‌های عراق خبر داد و اعلام کرد که در این عملیات تعدادی از داعشی‌ها کشته و خودرویی که یک توپ 23 متری را حمل می‌کرد، منهدم شد.

یک مقام عراقی اعلام کرد که اعضای داعش در کمتر از 24 ساعت گذشته 90 عضو ارتش و پلیس عراق را ربودند.

ذنون السبعاوی، عضو ارتش عراق اعلام کرد که داعش 25 تن دیگر از اعضای داعش در شهر موصل را نیز اعدام کرده است.

همزمان داعش در منطقه سنجار استان نینوا که در طول 10 ماه گذشته نتوانسته بود هیچ پیشروی داشته باشد، بیش از 150 بار علیه پیشمرگ‌ها یورش برد.

یک منبع نظامی در نیروهای پیشمرگ کرد اعلام کرد که در این یورش 700 عضو داعش کشته شده و در مقابل پیشمرگ‌ها 40 تن از سربازان خود را از دست دادند و 400 تن دیگر نیز زخمی شدند.

منبع مذکور افزود: داعشی‌ها در محله النصریه سنجار حضور دارند که این منطقه تنها 1000 متر با محل حضور نیروهای پیشمرگ فاصله دارد.

منطقه سنجار برای داعشی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که شهر رقه سوریه را به شمال غربی عراق وصل می‌کند و به همین دلیل داعش نمی‌خواهد این موقعیت استراتژیک را از دست بدهد.

پیشمرگ‌ها در بیستم دسامبر 2014 پس از درگیری شدید با داعش در سنجار و عقب راندن آنها از منطقه موفق شدند کنترل مرزهای مشترک عراق و سوریه واقع در محور میان ربیعه و سنجار را به دست بگیرند.

داعش که از اوت 2014 کنترل منطقه سنجار را که محل سکونت اقلیت‌های دینی چون مسیحیان ایزدی‌ و کاکائی‌ها بود به دست گرفت باعث شد که ده‌ها هزار تن از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند. با محاصره هزاران ایزدی در کوه‌های سنجار، صدها زن و کودک و سالمند ایزدی به دلیل گرسنگی، تشنگی و دمای بالای هوا جان خود را از دست داده و هزاران تن دیگر توسط داعش ربوده شدند.

انتهای پیام

کد N1011650

وبگردی