آفتاب
سبحانی‌نیا در تشریح جلسه رهروان با سرافراز مطرح کرد؛

جلسه با رئیس صداوسیما انتخاباتی نبود/پوشش شبکه های استانی و برجام

جلسه با رئیس صداوسیما انتخاباتی نبود/پوشش شبکه های استانی و برجام

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به برخی جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون با رئیس رسانه ملی، تاکید کرد: نظر برخی اعضای فراکسیون درباره تبعیض در رسانه ملی، نظر فراکسیون نبود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت مجلس و حضور محمد سرافراز رئیس رسانه ملی در نشست این فراکسیون، اظهار داشت: در این جلسه ابتدا آقای سرافراز گزارشی از وضعیت سازمان صدا و سیما، اعتبارات، برنامه‌ها و موانع پیش‌رو ارائه کرد.

وی افزود: در بخش دیگر این جلسه با وجود آنکه تعداد زیادی از اعضای فراکسیون درخواست وقت در بیان نظرات خود داشتند، چند نفر از اعضا به نمایندگی از سایرین مباحثی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: پوشش شبکه‌های تلویزیونی در استان‌ها و اعتبارات استانی، موضوع فرهنگ عمومی و حجاب و عفاف در برنامه‌های صدا و سیما و نیز موضوع برجام و تمام مسائل مربوط به آن و انتقادات وارده نسبت به عملکرد صدا و سیما در پوشش موضوع برجام و تبعیض‌هایی که در این رابطه مشاهده شده، از جمله مباحثی بود که نمایندگان در سخنان خود با رئیس رسانه ملی مطرح کردند.

سبحانی‌نیا با اشاره به پاسخ‌های رئیس سازمان صدا و سیما به مطالب مطرح شده در نشست فراکسیون رهروان ولایت مجلس، عنوان کرد: آقای سرافراز با ارائه گزارشی تاکید کرد که تبعیضی در کار نبوده ما از هنگام سفر تیم مذاکره‌کننده و حتی قبل از آن و بعد از حصول توافق، همواره تلاش کرده‌ایم تا بی‌طرفانه و عادلانه و بدون گرایش سیاسی، برنامه‌های صدا و سیما را به تبیین این موضوع اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت اعضا تاکید کردند که این جلسه کفایت نمی‌کند و قرار شد جلسات دیگری نیز با حضور رئیس و مسئولان صدا و سیما برای طرح مباحث ادامه یابد.

موضع فراکسیون رهروان و دولت درباره تبعیض در صدا و سیما یکسان نیست

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا موضع این فراکسیون و دولت در رابطه با ادعای تبعیض در رسانه ملی یکسان است؟ تصریح کرد: دوستانی که امروز در فراکسیون حضور داشتند و صحبت کردند، مطالبی را درباره تبعیض مطرح کردند، اما نظر فراکسیون این نبود و به طور کلی توقع این بود که در برنامه‌های صدا و سیما تعادلی وجود داشته باشد.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: کسانی که در رابطه با تبعیض در صدا و سیما در فراکسیون صحبت کردند، به دولت نزدیک‌تر هستند.

وی همچنین با ابراز بی‌اطلاعی از سابقه حضور رئیس رسانه ملی در یک فراکسیون خاص مجلس در دوره‌های گذشته تاکنون، اظهار داشت: شاید حضور آقای سرافراز در نشست فراکسیون رهروان به خاطر درخواست‌های مکرر ما برای طرح مباحث بوده و البته شائبه‌های انتخاباتی در این رابطه را هم قبول ندارم و بعید می‌دانم کسی این نگاه را به جلسه امروز فراکسیون داشته باشد و یا کسی با این نگاه از آقای سرافراز دعوت کرده باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کلیت مجلس و شیوه تعامل صدا و سیما با مجلس مد نظر این جلسه بود، خاطرنشان کرد: اگر فراکسیون دیگری نیز چنین خواسته‌ای داشته باشد آنها قبول می‌کنند، چون حرف صدا و سیما این است که فراتر از گرایش‌های سیاسی با مجلس تعامل می‌کنند.

کد N1011397

وبگردی