آفتاب
در ویژه برنامه «سفارت نفوذ» مطرح شد؛

هشدار فاتحان لانه؛ رویکرد براندازانه آمریکا تغییر نکرده است

هشدار فاتحان لانه؛ رویکرد براندازانه آمریکا تغییر نکرده است

جمعی از دانشجویان فاتح لانه جاسوسی آمریکا با هشدار نسبت به اینکه رویکرد براندازانه آمریکا تغییر نکرده است، بر ضرورت هوشیاری در برابر روحیه استکباری آمریکا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه «سفارت نفوذ» عصر امروز در محل مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد.

در این برنامه تعدادی از فاتحان لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ همچون اسماعیل ثمنی، محمدرضا فیاضی، عبدالحسین روح الامینی، شاکری و حسین دهقان‌پور حضور داشتند.

دهقان‌پور: ابهت آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی شکست

در این مراسم، حسین دهقان پور طی سخنانی با بیان اینکه چند نوع نفوذ داریم، گفت: یک نفوذ این است که سازمانهای جاسوسی فردی را تربیت کرده و به کشور می فرستد، نوع دیگر اینکه از داخل فردی را پیدا کرده و عامل نفوذی می کند. اما نفوذ فکری روی افراد نوع سوم نفوذ است و این مشکل ما است. از ابتدای انقلاب شاید افراد متوجه نباشند نفوذی هستند اما کاری را می کنند که عامل نفوذی می‌کند.

وی با بیان اینکه ابهت آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی شکست، ادامه داد: برخی دلیل فروپاشی شوروی را آمریکا می دانند، اما واقعیت این است که انقلاب اسلامی دلیل آن بود؛ زیرا بعد از انقلاب اسلامی،  دیگر هیچ انقلابی بر پایه مارکسیسم شکل نگرفت و آنها رو به اضمحلال رفتند.

فیاضی: روحیه استکباری در ذات آمریکا است

محمدرضا فیاضی سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به اینکه باید فضای سیاسی و اجتماعی آن روزها را باید بررسی کنیم، گفت: ما در اعتراض به آمریکا که شاه را پناه داده بود، این کار را کردیم.

وی افزود: بعد از فتح لانه جاسوسی معلوم شد که آمریکا چه نقشه هایی دارد و حرکتی که در حد یک حرکت اعتراضی بود، به یک حرکتی بزرگ تبدیل شد و با تایید امام (ره) این جنبش دانشجویی به یک انقلاب مردمی مبدل شد.

فیاضی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: روحیه استکباری جزو ذات آمریکا است و لانه جاسوسی محل عملیات و شبکه سازی نفوذ بوده است.

این دانشجوی فاتح لانه جاسوسی، با اشاره به اینکه فتح سفارت انگلیس پس از فتح سفارت آمریکا مطرح بود، اظهار داشت: همان کسانی که لانه جاسوسی را فتح کردند بدنبال فتح لانه جاسوسی دوم بودند اما عده ای با آن مخالفت کردند.

فیاضی افزود: حضرت امام به درستی تشخیص دادند و اجازه این کار را ندادند، زیرا تمام فکر باید به سمت دشمن اصلی یعنی آمریکا باشد و بقیه دشمنان را دستگاههای اطلاعاتی می توانست کنترل کند.

وی افزود: آمریکا تا زمانی که به عنوان شیطان بزرگ شناخته شده باشد و از موضع برابر با کشور ما صحبت نکند، قابل اعتماد نیست.

شاکری:‌ رویکرد براندازنه آمریکا تغییر نکرده است

شاکری یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی بود که در این مراسم حضور داشت و با بیان اینکه مهمترین نکته این بوده است که آمریکا هنوز انقلاب ما را به رسمیت نشناخته، اظهار داشت: آمریکا به خیال خام خودش به دنبال برگرداندن شاه بود.

وی افزود: رویکرد براندازنه آمریکا تغییر نکرده و هنوز بدنبال این مسئله است. روحیه استکباری آنها روز به روز تقویت شده و آنها آن روز از رفتن شاه ضرر کرده بودند.

شاکری تصریح کرد: اینکه گفته می شود روحیه استکباری آمریکا کم شده، ساده اندیشانه است و آنها شدیدا با ما موضع دارند و برای براندازی ما بودجه رسمی تعیین می کنند.

در پایان این مراسم باغ موزه استکبارستیزی ۱۳ آبان افتتاح شد.

کد N1011015

وبگردی