آفتاب

پیونگ‌یانگ برای کسب ارز، اتباعش را برای کار اجباری به خارج می‌فرستد

پیونگ‌یانگ برای کسب ارز، اتباعش را برای کار اجباری به خارج می‌فرستد

سازمان ملل اعلام کرد، بیش از 50 هزار تبعه کره شمالی برای کار به خارج از این کشور اعزام شده اند و اکثر آنها در شرایطی وحشتناک در روسیه و چین مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرزوقی داروسمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل، گفت پیونگ یانگ به شکلی فزاینده به اعزام کارگر به خارج از این کشور متوسل شده تا بتواند ارز به دست بیاورد. بر طبق بر آورد این مقام سازمان ملل، کره شمالی در سال بین 1.2 تا 2.3 میلیارد دلار از این راه ارز به دست می آورد.

داروسمان در گزارش سالانه خود به مجمع عمومی سازمان ملل به شرح مشکلات و رنج های تبعه های کره شمالی که در خارج از این کشور کار می کنند پرداخت.

انتظار می رود مجمع عمومی سازمان ملل امسال نیز قطعنامه‌ای را در محکومیت نقض حقوق بشر توسط پیونگ یانگ تصویب کند.

داروسمان که گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری دموکراتیک خلق کره است در کنفرانسی خبری گفت: تبعه های کره شمالی برای کار به نقاط زیادی در جهان فرستاده شده‌اند و تحت شرایطی کار می کنند که معادل کار اجباری هم از سوی دولت کشور خودشان و هم از سوی دولتهای میزبان است.

به گفته این مقام سازمان ملل، کارگران کره شمالی در خارج از این کشور عمدتا در بخش ساخت و ساز، معدنکاری، چوب بری و صنعت نساجی کار می کنند و عمدتا از شرایط قراردادشان که با پیونگ یانگ مورد مذاکره قرار می‌گیرد، مطلع نمی‌شوند.

بر طبق گفته این گزارشگر ویژه، اکثر کارگران کره شمالی در خارج در چین و روسیه کار می کنند اما در 15 کشور دیگر شامل الجزایر، آنگولا، کویت و لهستان نیز حضور دارند.

اخیرا یک شرکت ساخت و ساز در قطر 90 تبعه کره شمالی را که کارفرمایانشان آنها را مجبور به 12 ساعت کار در روز می کردند به کشورشان بازگرداند.

انتهای پیام

کد N1010963

وبگردی