آفتاب
عضو مجمع نمایندگان ایلام به ایسنا خبر داد

700 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل ایلام

700 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل ایلام

یک عضو مجمع نمایندگان استان ایلام گفت که برآوردهای اولیه حکایت از خسارتی بالغ بر 700 میلیارد تومان از سیل روزهای اخیر در ایلام و بخش زرین آباد دارد.

علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: میزان برآورد خسارت حاصل شده از سیل منوط به نظر کارشناسان مبتنی بر خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها همچون زیرساخت‌های اصلی به خصوص مخابراتی، آب، برق، گاز و منازل مسکونی است که طبیعتا بعد از اتمام امدادرسانی متخصصان به برآورد آن می‌پردازند ولی برآوردهای اولیه حکایت از خسارتی حدود 700 میلیارد تومان دارد که طبیعتا برآوردهای نهایی بیش از این میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از صبح امروز بارش باران در ایلام قطع شده است گفت: در حال حاضر امدادرسانی در مرحله تخلیه خانه‌هایی که زیر آب رفته و غیر قابل سکونت است، می باشد که ساکنان این خانه‌ها در چادرهایی اسکان داده شده‌اند.

نماینده مردم دهلران ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل خسارت وارد شده به شبکه آبرسانی به برخی مناطق باعث شده که از طریق تانکر آبرسانی آب شرب مردم تامین شود همچنین برق برخی مناطق قطع شده بود که شرکت توزیع برق تلاش‌هایی را برای وصل مجدد آن انجام داد که تمامی این کارها بعد از سفر آقای نوبخت و تقسیم کار صورت گرفته انجام شد.

وی با بیان اینکه بازگشت شهر ایلام به حالت عادی حدود یک سال به طول می انجامد گفت: با توجه به حجم گسترده خسارات وارد شده به زیرساخت ها همچون پل ها و شبکه های آبرسانی حداقل 6-7 ماه و حتی یک سال طول می کشد که شهر به حالت عادی برگردد.

احمدی با بیان اینکه خسارت اصلی حاصل از سیل متمرکز در شهر ایلام و بخش زرین آباد است گفت: بعد از سیل برخی راه‌های ارتباطی برون شهری بسته شد که بلافاصله راهداری نسبت به بازکردن این راه‌ها اقدام کرد. همچنین برخی راه های روستایی نیز آسیب دید که از طریق اعزام ماشین‌های سنگین تلاش شد تا این راه‌ها به صورت موقت باز شود.

این عضو مجمع نمایندگان ایران در پایان گفت: مجموع کشته‌ شده های سیل ایلام 6 نفر که دو نفر از این تعداد مفقود شده بودند که جسد آن‌ها پیدا شد.

انتهای پیام

کد N1010936

وبگردی