آفتاب
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور:

استکبار جهانی نمی تواند به ایران اسلامی حمله نظامی کند

استکبار جهانی نمی تواند به ایران اسلامی حمله نظامی کند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: استکبار جهانی نمی تواند به ایران اسلامی حمله نظامی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی درجلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وحدت، وفاق و همدلی جزء مسائل اصولی هستند و در صورت خدشه وارد شدن به این مسائل، هیچ مدیر اجرایی با داشتن بیشترین امکانات نمی تواند کارها را در فضای آشفته به خوبی انجام دهد.

وی اظهارکرد: همدلی و هماهنگی تا حدود زیادی در این استان وجود دارد که این امر باعث پیشرفت استان می شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: کارها باید در یک بستر مناسب اجرا شوند؛ چراکه اگر ذهن مسئولان به مسائل حاشیه ای مشغول شود به انجام کارها و در نهایت به مردم لطمه وارد می شود. وجود وحدت و همدلی بین مدیران، نهادهای مختلف، مردم و چهره های تأثیر گذار در جامعه لازم است.

تقوی با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی تصریح کرد: در این خصوص ابعاد مردمی بسیار مهم است و مردم در همه مسائل باید در صحنه حضور داشته باشند و ناامید نشوند، زیرا هر حرکتی به ناامیدی بینجامد به نفع نظام نیست.

وی ادامه داد: در یک جامعه انتظارات و سلیقه های متفاوتی وجود دارد که پیش بردن این سلیقه ها و انتظارات به سمت هدف متعالی نیازمند مدیریت ویژه است. کنار هم قرار دادن سلایق مختلف و متمرکز کردن آنها در نقاط مشترک و حیاتی توانایی خاص لازم دارد و در کشور ما مدیرانی با این توانایی وجود دارند و چنین مدیرانی منجر به پیشرفت امور می شوند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور عنوان کرد: مدیری که تنها بر روی یک سلیقه متمرکز شود و به دیگر سلایق توجهی نکند، نمی تواند همدلی و وحدت بوجود آورد. همدلی باید در یک بستر مناسب و اعتمادآور ایجاد شود و برای پیشبرد امور باید از همه نیروهای مخلص مومن و کارآمد نظام استفاده شود.

تقوی بیان کرد: هنگامی که در اصول لازم برای تعالی اختلافی وجود نداشته باشد سلیقه ها به پیشبرد امور ضربه نمی زند، بنابراین اگر بتوانیم در مدیریت ها با حفظ سلایق روی اصول متمرکز شویم می توان با ایجاد آرامش در جامعه به پیشرفت کارها کمک کرد.

وی تأکید کرد: ائمه جمعه سراسر کشور موظفند به مسئولان و مدیران مخلصی که قصد دارند به مردم خدمت کنند کمک کرده و به عنوان بازویی تأثیرگذار بستر لازم برای پیشرفت کار چنین مدیرانی را فراهم آورند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور نصیحت کردن مدیران تنگ نظری که جز خود کسی را قبول ندارند را از دیگر وظایف ائمه جمعه عنوان و اظهارکرد: ائمه جمعه حتی الامکان چنین مسایلی را به تریبون نماز جمعه نکشانند.

تقوی گفت: کشور داری بچه بازی نیست که هر کسی با سلیقه خود کشور را اداره کند، بلکه اداره امور کشور نیاز به تدبیر، عقل، اندیشه، سعه صدر، تحمل مشکلات و صبوری دارد.

وی عنوان کرد: ما با یک دنیای عجیب و غریب روبرو هستیم که در این دنیا استکبار جهانی هر روز به ما چنگ و دندان نشان می دهد، که پس از تصویب برجام انتظار داشتیم سطح ادبیات این کشورها تا حدودی تغییر کند اما باز می گویند گزینه نظامی روی میز است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: استکبار جهانی نمی تواند به کشور ما حمله نظامی کند، زیرا از قدرت نظامی ایران آگاه است و اگر توانایی حمله به کشور ما را داشت حتی لحظه ای هم تأمل نمی کردند و می دانند که هدف گیری موشک های ایران در حال حاضر به کدام نقطه است و در صورتی که دست از پا خطا کند ملت ما برای مقابله آمادگی کامل دارد.

تقوی اظهارکرد: آمریکا نباید خیال کند برجام راهی برای نفوذ به کشور ایران است چراکه ما آمریکا را نه تنها منجی نمی دانیم، بلکه هنوز این کشور را شیطان بزرگ محسوب می کنیم و هیچ امیدی به این کشور نداریم، زیرا آمریکا برای دوستان صمیمی خود نیز نتوانسته است کاری انجام دهد. دولت و ملت ایران استوار پشت سر رهبری ایستاده است و در عین حال به تعبیر مقام معظم رهبری باید مراقب نفوذ نیز باشیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی کارهای اجرایی، طرح اختلافات دستگاه های اجرایی و چاره اندیشی برای حل این اختلافات از مهمترین وظایف شورای اداری استانها است. در این شورا باید طرح های جدید برای اداره امور استانها و ابتکارات استانها بیان شوند و از مدیران مبتکر تجلیل شود.

انتهای پیام

کد N1010908

وبگردی