آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با مهر:

بی‌انصافی‌ فراکسیون رهروان در حق رسانه ملی

بی‌انصافی‌ فراکسیون رهروان در حق رسانه ملی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بی انصافی است که فراکسیون رهروان از رئیس سازمان صدا و سیما درباره کم کاری در پوشش اخبار موافقان برجام، انتقاد کند.

شهروز افخمی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور رئیس رسانه ملی در جلسه صبح فردا فراکسیون رهروان ولایت گفت: برجام اشکالاتی داشت که باید با نگاه منتقدانه مورد بررسی کارشناسان مختلف قرار می گرفت و این مورد تاکید رهبر انقلاب و همه دلسوزان نظام بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از منتقدان برجام به خاطر نقد منصفانه تشکر خاص و ویژه داشتند افزود: دولت و برخی لایه ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد تک صدایی در جامعه و به خصوص رسانه ها و صدا و سیما بودند تا در چنین فضایی هرآنچه که تیم مذاکره کننده برای کشور به ارمغان آورده شده بدون نقد مورد قبول همگان قرار گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس ادامه داد: این تک صدایی به نفع کشور و به مصلحت تیم مذاکره کننده هسته ای نبوده زیرا همواره منتقدان بهترین و مهمترین پشتیبان تیم مذاکره کننده بوده اند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اقدام فراکسیون رهروان ولایت برای تشکیل جلسه با حضور سرافراز و نقد عملکرد رسانه ملی در انعکاس اخبار برجام گفت: صدا و سیما باید بیشتر از این فضا را برای نقد کارشناسانه برجام باز می کرد اما به خاطر شانتاژ های خبری و فشار موافقان برجام این امکان را فراهم نکرد.

افخمی افزود: افکار عمومی بیش تر از این خواستار شفاف سازی و بررسی ابعاد مختلف برجام از جمله ابعاد حقوقی، امنیتی، بین المللی و چشم اندار آتی آن بود اما فشارهای دولت بر صدا و سیما این امکان را از مدیران رسانه ملی گرفت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: دولت در جریان انعکاس اخبار برجام از اهرم فشار خود علیه صدا و سیما استفاده کرد و مدیران رسانه ملی هم از بیم کاهش بودجه و اعتبار پخش اظهارات منتقدان را کاهش دادند؛ صدا و سیما به خاطر فشارهای جانبی کمتر از حد نیاز به مسئله برجام پرداخت.

وی گفت: بی انصافی است که فراکسیون رهروان از رئیس سازمان صدا و سیما درباره کم کاری در پوشش اخبار موافقان برجام انتقاد کند. این اقدام پاک کردن صورت مسئله است چون صدا و سیما کمتر از حد انتظار به انعکاس سخنان منتقدان برجام پرداخت.

به گزارش مهر، پیش از این سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرنگار ما از احتمال بحث درباره پوشش برجام و یکسری تبعیض‌هایی که در برنامه‌های صدا و سیما بوده است با حضور محمد سرافراز رئیس رسانه ملی در نشست صبح فردای فراکسیون رهروان ولایت خبر داده بود.

کد N1010803

وبگردی