آفتاب

استقرار جنگنده‌های آمریکایی بیشتر در پایگاه اینجرلیک ترکیه

استقرار جنگنده‌های آمریکایی بیشتر در پایگاه اینجرلیک ترکیه

مقامات ‌آمریکایی دستور استقرار تعداد بیشتری از هواپیماهای اف 15 و ای 10 در پایگاه اینجرلیک در جنوب ترکیه جهت مقابله با داعش را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، آمریکا تاکنون حدود 12 فروند هواپیمای ای 10 را طی هفته‌های اخیر در اینجرلیک مستقر کرده و انتظار می‌رود چندین فروند جنگنده اف 15 را در تلاش برای قدرتمند کردن عملیات هوایی در شمال سوریه به این پایگاه اضافه کند.

به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا، این استقرار به این معنی است که ما خواهان افزایش حملات هوایی، اطلاعات بیشتر و دستیابی به اهداف بیشتری هستیم.

این برنامه استقرار بخشی از استراتژی جدید آمریکا برای افزایش مقابله با داعش خواهد بود. در تغییر بزرگ دیگری در سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که تلاش می‌کند از ورود به جنگ دیگری در خاورمیانه خودداری کند، واشنگتن تعداد دیگری از نیروهای عملیات ویژه خود را طی یک ماه آتی در شمال سوریه مستقر خواهد کرد.

کاخ سفید روز جمعه با اعلام این برنامه ماموریت این نیروها را "آموزش مشاوره و همکاری" توصیف و رقم آنها را کمتر از 50 تن اعلام کرد.

دولت اوباما به ویژه پس از شکست در برنامه آموزش مخالفان سوری برای مقابله با داعش به شدت تحت فشار است.

با این حال اعزام نیروهای آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد: اعزام نیروهای ویژه، نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی اما احتمال اعزام نیروهای ویژه بیشتر به سوریه را رد نکرد.

انتهای پیام

کد N1010486

وبگردی