آفتاب
فرماندارآوج:

مجریان انتخابات نباید تمایل خود را به نامزد خاصی نشان دهند

مجریان انتخابات نباید تمایل خود را به نامزد خاصی نشان دهند

فرماندارآوج گفت: مجریان انتخابات نباید در گفتار وعمل تمایل خود را به نامزد خاصی نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، علی اکبرسلیمانی در سومین جلسه ستاد انتخابات شهرستان آوج با تسلیت ایام سوگواری سالارشهیدان اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم که امیدواریم رقابتی پرشور و با نشاط را با همدلی و همکاری مسئولان و مردم برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا درآوریم.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل و بسیاری از کشورهای اروپایی با صرف هزینه‌های گزاف در صدد دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات هستند، ولی یقینا"حضور مردم باعث ناامیدی و به کما رفتن دوباره آن‌ها خواهد شد.

فرماندار آوج همچنین ایران را یکی ازدموکراسی‌ترین وآزادترین کشورها در بحث انتخابات عنوان و افزود: در بسیاری از کشورهای جهان درصد مشارکت مردم در انتخابات بسیار پایین است زیرا نتیجه انتخابات آن‌ها از کانال‌های مختلف از قبل تعیین می‌شود وهمین باعث کم توجهی وحتی عدم استقبال مردمشان شده است.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری که مکررأ تاکید داشته‌اند رای مردم امانت در دست ماست ما مجریان انتخابات باید نهایت بی‌طرفی و امانتداری و حراست از آراء مردم را داشته باشیم و با تمهید مقدمات زمینه و بستر سالمی جهت برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

سلیمانی با تأکید بر اینکه جلسات انتخاباتی در مکان‌های عمومی حتما" باید با مجوز فرمانداری بوده و از طریق فرمانداری در شهرستان رصد شود، اضافه کرد: همه ما باید نسبت به احساسات مردم بویژه روستائیان پاک نهاد حساس باشیم و مواظب باشیم در جریان انتخابات خدای ناکرده با وعده‌های غیرممکن از احساسات این عزیزان سوء استفاده نشود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود وحدت، همگرایی و حضور حداکثری مردم فارغ از هر سلیقه و طرفداری از هر جناح و حزبی را از عوامل موفقیت و توسعه شهرستان در آینده برشمرد.

وی تصریح کرد: مجریان انتخابات نباید در گفتار و عمل تمایل خود را به نامزد خاصی نشان دهند و با ایمان به آخرت و رعایت اصل عدالت به طیف‌ها و جریان‌های مورد تأیید نظام به یک چشم نگاه کرده و بستر را برای حضور همه گروه‌ها آماده کنند.

فرماندار آوج در ادامه با اشاره به برخی از قوانین و مقررات حاکم بر انتخابات و وظایف مجریان در این امر اظهار کرد: اجرای انتخابات قوانینی دارد که مجریان باید به قوانین انتخابات مسلط باشند چراکه بسیاری از تنش‌ها در حوزه‌های انتخابیه از عدم آشنایی مجریان به قوانین ایجاد می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات در فصل زمستان است و احتمال بسته شدن راه‌های روستایی در آن ایام وجود دارد باید تمهیدات لازم در این خصوص از طریق فرمانداری اندیشیده شود و تجهیزات، امکانات و و سایل نقلیه مورد نیاز انتخابات با استفاده از ظرفیت‌های کلیه دستگاه‌ها از هم اکنون پیش‌بینی شود.

انتهای پیام

کد N1010440

وبگردی