آفتاب
در جریان کنفرانس منامه؛

الزیانی: شکست داعش در گرو یک‌سو‌سازی اهداف و ارتقای همکاری‌ها است

الزیانی: شکست داعش در گرو یک‌سو‌سازی اهداف و ارتقای همکاری‌ها است

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با تاکید بر لزوم مقابله با تروریسم، شکست داعش را در گرو هماهنگی اهداف‌، افزایش همکاری‌ها و کنار نهادن منافع خاص سیاسی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنرانی که در کنفرانس منامه داشت، گفت: مردم منطقه خواستار جنگ، کشتار و فجایع انسانی نیستند بلکه به دنبال منطقه‌ای آرام، دارای ثبات، رو به ترقی، پایدار و خالی از هرگونه سلاح کشتار جمعی هستند که برای مردم امکان زندگی به دور از فجایع و مشکلات وجود داشته باشد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: در صورت هماهنگ شدن هدف‌ها، ارتقای سطح همکاری‌ها و نادیده گرفتن منافع خاص سیاسی امکان شکست نظامی داعش وجود دارد.

وی اظهار داشت: تروریسم از آشوب و خلا امنیتی پس از جنگ 2003 در عراق به وجود آمد و اشرار به رهبری گروه تروریستی داعش از این فرصت سوء‌استفاده کرده و کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را به دست گرفتند.

الزیانی در ادامه با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: این اشغالگری و نیز خشونتی که اسرائیل در پیش گرفته، از گذشته و تا امروز بهانه‌ای برای همه اشکال افراط‌گرایی و خشونت بوده است.

وی همچنین ضمن درخواست برای ازسرگیری روند صلح در خاورمیانه، گفت: ایجاد ثبات در منطقه و استمرار آن باید قبلا از طریق یک فعالیت مشترک برنامه‌ریزی شود به نحوی که امکان حرکت یک جانبه در چارچوب بین‌المللی وجود داشته باشدو البته این مساله با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای برای بازگرداندن دولت "مشروع" در یمن آغاز شده است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ادامه داد: در صورت بازگشت امنیت به یمن، این کشور به الگویی برای پایداری تبدیل خواهد شد.

وی در پایان بر لزوم مقابله با تروریسم، تلاش برای بازگشت ثبات و تحقق بالاترین سقف همکاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1010349

وبگردی