آفتاب

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات تنفسی در خوزستان

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات تنفسی در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته سراسر خوزستان شاهد بارندگی‌های قابل توجه بود که در مناطق شمالی استان این بارندگی‌ها بیش از حد متوسط استان بوده است.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: شب گذشته اهواز 36.8 میلیمتر بارندگی داشته است. حسینیه 32 میلیمتر، شوشتر 54.6 میلیمتر، شادگان 51 میلیمتر و ماهشهر 22.6 میلیمتر بارندگی داشته‌اند. در سایر شهرستان‌ها نیز شاهد بارندگی‌های قابل توجه بودیم. خوزستان در 24 ساعت گذشته با بارندگی‌های وسیعی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: این حجم بارندگی در کنترل کانون‌های گرد و غبار و آلودگی در سطح استان کمک بسیاری خواهد کرد. هم‌چنین در افزایش میزان آب مخازن سدهای استان تاثیر فراوانی خواهد داشت.

بالدی ادامه داد: تا این لحظه گزارشی از خسارات وارده در اثر بارندگی‌های شب گذشته به دست ما نرسیده و در صورت گزارش، به سرعت رسیدگی خواهد شد. هم‌چنین وقوع سیل در خوزستان در بارندگی‌های شب گذشته گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع آبگرفتگی در معابر و مناطق شهری اهواز عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های شب گذشته و آبگرفتگی وسیع در سطح شهر اهواز، کلیه دستگاه‌های پمپاژ فعال بودند و مشکل آبگرفتگی تا حد زیادی در شب گذشته مدیریت شد. مشکلات موجود نیز به دلیل فلت بودن شهر اهواز و هم‌چنین کمبودها در تجهیزات ایجاد می‌شود.

وی افزود: با این حال کلیه تیم‌ها بسیج شده و امدادرسانی شد و تلاش می‌شود با هماهنگی بین دستگاه‌ها امدادرسانی به نحو احسن در زمان بارندگی انجام شود.

بالدی اظهار کرد: با توجه به ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان خوزستانی پس از بارندگی‌ها، جلسه شورای مدیریت بحران در استانداری خوزستان تشکیل و دلایل بیماری تنفسی رصد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان پس از بارندگی، پیش از این شایعه شده بود این باران‌ها اسیدی است که طبق گزارش اداره‌کل هواشناسی خوزستان، مشخص شده این باران‌ها به هیچ وجه اسیدی نیست. با این حال با توجه به این که در چندین سال گذشته مشکلات تنفسی پس از باران همچنان تکرار می‌شود، کارگروه تخصصی فنی با محوریت مجموعه محیط زیست خوزستان تشکیل شده تا دلایل ایجاد این مشکل پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: دو احتمال برای بروز این مشکل در نظر گرفته شده است؛ یکی پایین آمدن آلودگی‌های هوا با بارندگی و دیگری گونه گیاهی کنکارپوس. احتمال دلیل سوم و دلایل دیگر نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام

کد N1010231

وبگردی