آفتاب
در کنفرانس منامه؛

سیسی: وضعیت منطقه امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید می‌کند

سیسی: وضعیت منطقه امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید می‌کند

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر اینکه مصر از تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم در منطقه حمایت می‌کند، گفت: امنیت ملی کشورهای عربی به دلیل شرایط رو به وخامت منطقه در خطر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی که در یازدهمین نشست "گفتگوی منامه" در مقابل سران مقامات امنیت ملی کشورهای منطقه داشت، ضمن شرح موضعگیری دولت قاهره نسبت به مسایل کشورهای عربی اظهار داشت: مصر به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است و از این مساله حمایت می‌کند و تا بازگشت امنیت و ثبات به یمن از این کشور نیز حمایت می‌کند.

سیسی در ادامه بر حمایت کشورش از تلاش‌های بین‌المللی که برای حل بحران لیبی و بازسازی نهادهای دولتی آن صورت گرفته و نیز تلاش‌های سازمان ملل در راستای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

در نشست گفتگوی منامه که دو روز ادامه داشت، موضوعات متعدد و مهم منطقه عربی مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به شرایط منطقه تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران، بررسی عمیق بحران یمن، بررسی چالش‌هایی که افراط‌گرایی برای امنیت و آتیه منطقه ایجاد کرده، اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N1009968

وبگردی