آفتاب

منصوری آرانی: وقتی صداوسیما جناحی می‌شود،‌ نتیجه عکس می‌گیرد

منصوری آرانی: وقتی صداوسیما جناحی می‌شود،‌ نتیجه عکس می‌گیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بی‌طرفی رسانه ملی در انتخابات گفت: وقتی صداوسیما جناحی می‌شود،‌ نتیجه عکس می‌گیرد.

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید تمام جامعه را ببیند؛ هم به مردم بینش بدهد و هم یک دانشگاه آگاهی‌بخش باشد و بتواند دیدگاه‌های مختلف را منعکس کند. انتظار این است که صداوسیما در انتخابات هم رویه یکسان و چارچوب قاعده‌مندی را تنظیم کند و همه مشمول آن قاعده‌مندی باشند. وقتی یک قانون می‌گذارید و همه مشمول این قانون می‌شوند، نارضایتی کم‌ترین شکل خود را می‌گیرد.

این نماینده مجلس درباره وظایف صداوسیما در جریان انتخابات نیز گفت: اولا رسانه ملی باید به مردم آگاهی بدهد که همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند. هرقدر بیشتر صندوق‌های رای‌مان پر باشد و جمع بیشتری پای صندوق‌ها بیایند، نظام مستحکم‌تر می شود. این یک وظیفه کلی است. دوم این‌ که متناسب با سلیقه همه برنامه تنظیم کند تا همگان بیایند. اگر متناسب با همه تنظیم نکند، دچار مشکل می‌شود. اما مهم‌ترین کار، آگاهی بخشی است تا همه بیایند. صداوسیما باید کاری کند که همه جریانات، تفکرات و آبشخورهای فکری احساس وظیفه کنند که پای صندوق‌های رای بیایند.

منصوری آرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره جلب اعتماد مردم توسط رسانه ملی عنوان کرد: اگر صدا و سیما بخواهد این کار را کند باید بدون تفکر جریانی وارد میدان شود. وقتی این اتفاق بیفتد به صورت خودکار، مردم احساس می‌کنند که یک سیستم بی‌طرف دارد کار می‌کند ولی وقتی که جناحی می‌شود،‌ نتیجه عکس می‌گیرد یعنی مردم در نقطه مقابل آن قرار می‌گیرند. اگرچه ممکن است ساعاتی که صداوسیما برای یک جریان می‌گذارد دو برابر باشد، مردم چهار برابر مخالفت می‌کنند. مردم ما کاملا تشخیص می‌دهند که الان صداوسیما دارد حقوقشان را ضایع می‌کند، به همین دلیل مخالفت می کنند. حتما هم نتیجه عکس می‌گیرند و تا به حال، نتیجه‌ای را که خواسته‌اند نگرفته‌اند.

او ادامه داد: فرض کنید در جامعه ما 5 جریان وجود دارد، از این 5 جریان، فرض کنیم یک جریان را در تلویزیون پررنگ می‌بینند. مردم احساس می‌کنند به آن چهار جریان ظلم شده است. به همین دلیل به آنها کمک می‌کنند و رای‌هایشان را به آن جریان می‌دهند چون مردم ما ظلم‌ستیزند و همیشه طرف مظلوم هستند. اگر این احساس را بکنند شک نکنید که طرف مظلوم می‌روند. به همین خاطر اگر صدا وسیما این کار را انجام دهد ضرر می‌کند، گروه‌هایی هم که منتسب می‌کنند ضرر می‌کنند. بهترین کار این است که کارش را در یک منطق و چارچوب عادلانه جلو ببرد.

انتهای پیام

کد N1009857

وبگردی