آفتاب

دی‌میستورا، اولویت توافق شده در نشست وین را تشریح کرد/ هیچکس اتاق را ترک نکرد، هیچکس مخالفت نکرد

دی‌میستورا، اولویت توافق شده در نشست وین را تشریح کرد/ هیچکس اتاق را ترک نکرد، هیچکس مخالفت نکرد

تسنیم نوشت: دی‌میستورا گفت همه شرکت کنندگان اتفاق نظر داشتند که سوریه به قانون اساسی جدید و انتخاباتی جدید نیاز دارد ولی مبارزه با تروریسم در اولویت است.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در پایان نشست وین در کنفرانسی خبری گفت: همه طرف‌ها توافق کردند که به‌زودی دوباره گرد هم آیند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان. دی‌میستورا گفت همه شرکت کنندگان اتفاق نظر داشتند که سوریه به قانون اساسی جدید و انتخاباتی جدید نیاز دارد ولی مبارزه با تروریسم در اولویت است.

دی‌میستورا افزود: پیام همه ما به جامعه بین الملل به‌ویژه مردم سوریه این است که ما در عزم خود برای مبارزه با تروریسم جدی هستیم.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه دور هم نشستن کشورهای آمریکا، روسیه، ایران و عربستان سعودی را محقق شدن خواسته‌های چند ماه اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد، توصیف کرد.

وی افزود: هیچ کس اتاق را ترک نکرد. هیچ کس با موضوعات اصلی، مخالفت اساسی نکرد. روشن است که عرصه‌هایی وجود دارد که در این توافقنامه تحت پوشش قرار نگرفتند اما به نتیجه نگاه کنید؛ قرار است آنها به‌شکل همین گروه تماس بار دیگر دیدار داشته باشند. ما نام این گروه را گروه ویژه تماس برای صلح در سوریه می‌نامیم. به این واقعیت فکر کنید که آنها در زمینه موضوعات ملموس به اتفاق نظر رسید‌ه‌اند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه ضمن تأکید بر جدی بودن نشست وین از روند سیاسی برای تشکیل حکومت فراگیر در سوریه، قانون اساسی جدید و انتخابات جدید تحت نظارت سازمان ملل متحد سخن گفت.

5252

کد N1009647

وبگردی