آفتاب
کاندولیزا رایس مدعی شد:

توافق هسته‌ای ایران، خاورمیانه را بی ثبات می‌کند

توافق هسته‌ای ایران، خاورمیانه را بی ثبات می‌کند

کاندولیزا رایس روز پنج شنبه به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی پرداخت و آن را بسته 100 میلیارد دلاری برای بی‌ثبات کردن خاوریانه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از یک پایگاه اینترنتی ایندیپندنت کاندولیزا رایس وزیر پیشین خارجه ایالات متحده که برای نخستین بار به طور علنی درباره‌ی توافق هسته‌ای ایران سخن می‌گفت با انتقاد از کابینه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل امضای توافق هسته‌ای گفت: عناصر خوبی در این توافق وجود دارد اما هزینه‌ای که برای آن پرداخت شده بسیار بالاست.

کاندولیزا رایس در کابینه جورج بوش بین سالهای 2005 تا 2009 وزیر خارجه ایالات متحده بوده است.

وی مدعی شده که توافق هسته‌ای که بین گروه 1+5 ایالات متحده بریتانیا ، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در کنار اتحادیه اروپا در وین به دست آمد یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.

رایس که در چتم هاوس لندن سخن می‌گفت افزود: این توافقی نیست که موردعلاقه من باشد اما این توافق انجام شده است و وجود دارد.

به گزارش ایسنا بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ماه ژوئیه در وین حاصل شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ازای اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای این کشور شامل کاهش ذخیره اورانیوم غنی سازی شده، کاهش تعداد سانتریفیوژها و باز طراحی راکتور آب سنگین اراک لغو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1009375

وبگردی