آفتاب

سخنرانی احساسی فرناندز در آستانه دور دوم انتخابات آرژانتین

سخنرانی احساسی فرناندز در آستانه دور دوم انتخابات آرژانتین

کریستینا فرناندز، رییس جمهور کنونی آرژانتین یک سخنرانی احساسی را در اولین خطابه خود در میان عموم پس از عملکرد ضعیف کاندیدای مورد حمایتش در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرناندز در این سخنرانی بدون نام بردن از دانیل سیولی، کاندیدای مورد حمایتش اعلام کرد که سیاستهای اجتماعی‌اش در راستای پیشرفت و ترقی کشور زمانی می‌تواند پس از تسلیم پست ریاست جمهوری ادامه یابد که جانشین او بر سر کار آید.

او خاطرنشان کرد: مهم این است که سیاستهای ما ادامه پیدا کند. اسامی افراد در این باره مهم نیست.

سیولی که در گردهمایی شرکت نکرده بود، قرار است در 22 نوامبر در انتخابات دور دوم شرکت کند.

فرناندز که بر اساس قانون از عهده گیری ریاست جمهوری برای سومین بار منع شده است، در حالیکه صدایش می لرزید، خطاب به طرفدارانش گفت: من برای هیچ چیزی کاندیدا نیستم اما زمانیکه می‌روم، نمی‌خواهم ببینم هر آنچه که در طول این سالیان ساخته‌ایم، را ویران کرده‌اند.

در این هنگام برخی از طرفدارانش گریه می‌کردند.

رییس جمهور کنونی آرژانتین گفت: ما با همه اشتباهات و تقصیرهایمان، ما هستیم. ما تنها یک چیز، یک روز و یک نفر نیستیم.

بسیاری از طبقات محروم آرژانتین به دلیل تلاش فرناندز برای تقویت بیمه اجتماعی این کشور، وی را دوست دارند و بر اساس همین پایگاه اجتماعی، وی می‌تواند در سال 2019 بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش ایسنا، در دور اول انتخابات «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون محافظه‌کار آرژانتین موفق شد «دانیل سیولی» مورد حمایت کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری چپگرای این کشور را پشت سر بگذارد اما انتخابات به دور دوم کشید.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نخستین بار است که در این کشور آمریکای جنوبی برگزار می‌شود چون این کشور دو دور انتخابات ریاست جمهوری را در سیستم انتخاباتی سال 1973 تصویب کرده است اما از آن تاریخ هرگز انتخابات به دور دوم کشیده نشد.

انتهای پیام

کد N1009318

وبگردی