آفتاب
رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران:

برای شناسایی خط نفوذ باید اسناد لانه جاسوسی مطالعه شود

برای شناسایی خط نفوذ باید اسناد لانه جاسوسی مطالعه شود

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عدم انتشار اسناد لانه جاسوسی گفت: برای شناخت خط نفوذ دشمن همچنین شناخت خط امام(ره) باید این اسناد مطالعه شود.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عدم انتشار اسناد لانه جاسوسی گفت: برای شناخت خط نفوذ دشمن همچنین شناخت خط امام(ره) باید این اسناد مطالعه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن رحیم پور ازغدی ظهر پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به فعالیت‌های جاسوسی سفارت آمریکا در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در آن مقطع سراغ هر کسی که فکر می‌کرد از طریق او به انقلاب نفوذ کند رفت و هدف آنها هم حذف امام خمینی و راه ایشان بود و راهبرد آنها هم بر سر کار آوردن افراد میانه رو و متمایل به غرب بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی ما اکنون به یک بروکراسی تبدیل شدند و تولید فکر آنها برای گسترش انقلاب به صفر رسیده و آنها شبیه دیپلمات‌های غیر انقلابی شده‌اند. آنها آدم‌های خوب و بسیار ضعیفی هستند که هنوز نتوانستند اسناد لانه جاسوسی را برای نخبگان و مردم غرب منتشر کنند. این اسناد حتی در کشور ما هم بارکد شده است، باید این اسناد مطالعه شود تا بفهیم امروز آمریکا چگونه دنبال نفوذ در کشور است.

ازغدی در ادامه با بیان اینکه چند تن از اعضای دولت موقت حقوق بگیر سیا بوده و برخی هم ناآگاهانه به آنها اطلاع می‌دادند خاطرنشان کرد: آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بودند، آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر ، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. آنها حتی تا شورای انقلاب نفوذ کرده بودند و از محرمانه ترین اخبار آنها اطلاع داشتند.

وی افزود: آنها در دولت و حوزه و مجلس آدم داشتند؛ فکر می‌کنید الان آدم ندارند؟ همین الان در همه نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارند و از هر کسی به نحوی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه درباره برخی اسناد لانه جاسوسی گفت: آنها برای نفوذ به هر کسی از یک راهی وارد شدند. آنها متوجه شده بودند که نمی‌توانند انقلاب را سرنگون کنند بنابراین به دنبال مطرح کردن اسلام تندرو در مقابل اسلام میانه رو بودند. آنها خط امام را اسلام تندرو معرفی کرده و دنبال تبلیغ اسلام لیبرالی در برابر خط امام بودند. آمریکا می‌خواست یک جمهوری اسلامی باقی بماند که به آمریکا و اسراییل دشمن نباشد و بنا نداشته باشد که مدل‌های غیر آمریکایی ارائه کند.

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: در اسناد لانه جاسوسی آمده که آمریکا به بعضی‌ها کمک می‌کردند تا روزنامه راه بیندازند و حتی برای آنها مقاله می‌نوشت، به بعضی کمک حزبی می‌کرد. به بعضی پول می‌داد وبه جاه طلبی سیاسی بعضی کمک می‌کرد. آنها پروژه‌ای تعریف کرده بودند که در آن کمونیست سلطنت طلب، لیبرال و آدم مذهبی و نماز شب خوان علیه خط امام اقدام می‌کردند. بعضی از این افراد حقوق می‌گرفتند و بعضی بدون حقوق و بدون اطلاع از این که در چه راهی هستند برای آمریکا در این پروژه بازی می‌کردند.

رحیم پور ازغدی همچنین با اشاره به این که آمریکا برای مقدس مآب‌ها در آن مقطع برنامه داشت و هم اکنون نیز برنامه دارد اظهارکرد: امام خمینی می‌گفت تکلیف هویدا و سلطنت طلبان روشن است اما ما با مقدس مآبها چه کنیم. آمریکا برای غرب‌گراها ، لیبرال‌ها، ملی گراها، و مقدس مآبها برنامه داشت و امام هم با این افراد مخالف بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اکنون نیز آمریکا برای 5 تا 10 هزار نفر در کشور پرونده دارد و خصوصیات شخصی و اخلاقی و خانوادگی و نقاط ضعف و قدرت آنها را بررسی کرده و بر روانشناسی این افراد کار کرده، مسئولان کشور از هر جناحی بدانند که آمریکا برای همه پرونده دارد. ما هم اکنون یقین داریم که برخی از افراد در حال حاضر با سرویس‌های آمریکا و انگلیسی و صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند . این صهیونیستهای خارجی بر روی افراد زیادی سرمایه گذاری کرده تا وقتی این افراد مسئول شدند غرب در تصمیم‌گیری‌های کشور از طریق این افراد نفوذ داشته باشد. اکنون حتی برخی از دانشجویان در اروپا به من گفته‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی از آنها رسما خواسته‌اند که از داخل وزارت‌خانه‌ها یا سایر نهادها به آنها اطلاعات بدهند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اکنون مقامات آمریکایی می‌گویند باید جریان‌هایی تقویت شده و به مجلس بروند که میانه رو و غرب گرا باشند افزود: آنها چنین برنامه‌ای را برای انتخابات دوره‌ی اول مجلس نیز دنبال می‌کردند. آمریکا از اول انقلاب دنبال سر کار آوردن میانه روها و لیبرال‌های متمایل به خود و غرب است، آنها به این منظور ازهمان ابتدای انقلاب با اعضای خانواده‌های مسئولان و مراجع ارتباط می‌گرفتند و از طریق آنها جاسوسی می‌کردند.

به گفته‌ وی، آمریکایی‌ها در اول انقلاب به دنبال تشکیل یک ائتلافی با حضور لیبرال‌ها میانه‌روهای مذهبی، غرب گرایان و نظامیان متمایل به آمریکا برای مقابله با خط امام بودند. در اسناد آنها در سال 58 آمده که آنها این ائتلاف را تشکیل دادند تا در زمان لازم آنها را به خیابان‌ها بیاورند، اکنون نیز این برنامه دنبال می‌شود.

رحیم پورازغدی با اشاره به مذاکرات آمریکا با دولت موقت، خاطر نشان کرد: در آن مقطع جلسات مکرری برگزار می‌شد که بعد از جلسه الجزایر امام عصبانی شدند و گفتند مذاکرات ابتدا درباره گروگان‌ها بود اما اکنون درباره‌ هر مسائلی مذاکره می‌شود، در اسناد لانه جاسوسی آمده که به مقامات مذاکره کننده آمریکایی گفته شده بود به هر قیمتی باب مذاکره باز باشد حتی اگر این مذاکرات بدون نتیجه باشد.

وی در پایان با تاکید بر این که فکر توطئه و نفوذ همچنان در جمهوری اسلامی وجود دارد خاطرنشان کرد: هنوز خطرات وارتباطات سرویس‌های جاسوسی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و ما باید مراقب خط نفوذ آمریکا که رهبری به آن اشاره کردند باشیم.

انتهای پیام

کد N1009103

وبگردی