آفتاب
مدیرکل صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

75 درصد از مساحت سراوان در محدوده اکتشافات معدنی است

75 درصد از مساحت سراوان در محدوده اکتشافات معدنی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 75 درصد از مساحت سه شهرستان سراوان، مهرستان و سوران (سراوان بزرگ) در محدوده‌های اکتشافی معدنی است، گفت: اکتشاف معادن در سراوان بر روی کانی‌های آهن، مس، طلا و روی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در فرمانداری سراوان با بیان اینکه معدن یکی از مزیت‌های توسعه استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات اکتشافی معادن در استان شروع شده است که بر اساس برنامه قرار است 80 هزار هکتار از محدوده استان مورد اکتشاف و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی میزان اکتشافات معدنی صورت گرفته استان که تا کنون انجام‌شده را 45 هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: شرکت اکتشاف ایمیدرو در ایران مسئولیت اکتشاف 200 هزار کیلومترمربع معدن را برعهده‌گرفته است که سهم سیستان و بلوچستان از این مقدار 45 هزار کیلومترمربع است.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در ادامه به محدوده اکتشافی معادن در شهرستان سراوان اشاره کرد و گفت: از 45 هزار کیلومترمربع معادن اکتشافی استان، 21 هزار کیلومترمربع آن فقط در حوزه شهرستان سراوان قرار دارد.

میرشکار با بیان اینکه برای فاز شناسایی و مطالعه معادن استان تا کنون چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: ذخائر معدنی سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته 900 میلیون تن بوده اما حالا این میزان به یک میلیارد و 200 میلیون تن رسیده است.

این مسئول ویژگی‌های معدنی سیستان و بلوچستان را منحصربه‌فرد توصیف و بیان کرد: سیستان و بلوچستان به خصوص در قسمت جنوبی خود رنگین‌کمانی از معادن است.

انتهای پیام

کد N1008943

وبگردی