آفتاب

رهگیری جنگنده‌های روس نزدیک ناو آمریکایی در آبهای شبه جزیره کره

رهگیری جنگنده‌های روس نزدیک ناو آمریکایی در آبهای شبه جزیره کره

مقام‌های آمریکایی از رهگیری پرواز دو جنگنده روس توسط جت های جنگی آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در ساحل شبه جزیره کره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت، ناو هواپیمابر رونالد ریگان در یک رزمایش نظامی با شرکای کره جنوبی خود در نزدیکی سواحل شبه جزیره کره فعال بود که دو جنگنده روس توپولوف Tu-142 در نزدیکی ناو آمریکایی رهگیری شدند.

وی ادامه داد: این جنگنده‌های روس نخست توسط جنگنده‌های ارتش کره جنوبی که در منطقه در حال انجام عملیات بودند، رهگیری شد و سپس چهار جنگنده F/A-18s آمریکا آنها را رهگیری کردند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه وقوع هرگونه رخداد در دریای ژاپن (دریای شرقی) را کم اهمیت شمرده و اعلام کرد، این مساله تهدیدی محسوب نمی‌شود. این یک موقعیت ویژه و حساس بود اما به درگیری منجر نشد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت: دو جنگنده روس چند مایل دور تر از ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز می‌کردند. شواهدی مبنی بر وجود تهدید مستقیم از سوی این جنگنده‌ها بری ناو هواپیمابر آمریکایی وجود ندارد.

این مساله پس از آن به وجود ‌آمد که روسیه و آمریکا 10 اکتبر سال جاری میلادی توافقی را برای ایجاد پروتکل‌هایی برای خلبانهای دو طرف که بر فراز سوریه پرواز می کنند، امضا کردند تا از برخورد هوایی جلوگیری شود.

مسکو و آمریکا در کمپین‌های بمباران جداگانه به مقابله با داعش در سوریه می‌پردازند و اگرچه هواپیماهای دو کشور در مسیرهای متفاوتی پرواز می‌کنند اما مقام‌های دو کشور نگران برخوردهای هوایی هستند.

انتهای پیام

کد N1008931

وبگردی