آفتاب

خواننده رپ آلمانی عضو داعش در حمله جنگنده‌های آمریکایی در سوریه کشته شد

خواننده رپ آلمانی عضو داعش در حمله جنگنده‌های آمریکایی در سوریه کشته شد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک خواننده رپ آلمانی که به داعش پیوسته و باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را تهدید کرده بود، در حملات هوایی جنگنده‌های این کشور در سوریه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیس کاسپرت که با نام هنری "دسو داگ" در برلین خواننده رپ بود با پیوستن به داعش یکی از اعضای ارشد این گروه شده بود.

الیسا اسمیت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: من می‌توانم تایید کنم که او در حملات هوایی در شانزدهم ماه اکتبر در شهر رقه کشته شد.

کاسپرت در سال 2012 به داعش پیوست و در بسیاری از ویدوئوهای منتشر شده از سوی این گروه حضور داشت که در آخرین ویدئوی منتشر شده در ماه نوامبر سال گذشته وی یک سر بریده در دست داشته و اعلام کرد که این مرد به دلیل مخالفت با داعش اعدام شده است.

کاسپرت با ابوبکر البغدادی بیعت کرده بود و ریاست سازماندهی نیروهای آلمانی در داعش را بر عهده داشت.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، کاسپرت، اوباما و شهروندان آلمانی و آمریکایی را تهدید کرده بود و حتی تشویق می‌کرد که مسلمانان غرب به داعش بپیوندند.

وی ادامه داد: او یک تروریست خارجی و از اعضای داعش بود که از شبکه‌های اجتماعی در جهت تشریح اهداف داعش و جذب جوانان ناراضی در غرب استفاده می‌کرد.

داعش موسیقی را ممنوع اعلام کرده است اما خواندن آواز مجاز است.

هم چنین یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که کاسپرت هدف اصلی نبوده است و عملیات ویژه برای مورد هدف قرار دادن وی برنامه ریزی نشده بود.

برخی از منابع داعش در ماه آوریل سال 2014 اعلام کردند که در عملیاتی در سوریه کاسپرت کشته شده است اما پس از مدتی این اظهارات خود را تکذیب کردند.

انتهای پیام

کد N1008843

وبگردی