آفتاب

تاکید اسماعیل خلج بر اهمیت گروه‌های تئاتری

تاکید اسماعیل خلج بر اهمیت گروه‌های تئاتری

اسماعیل خلج در سخنانی بر اهمیت وجود گروه‌های تئاتری تاکید کرد و گفت: کاری کنیم تا دیگر لازم نباشد، تئاتری‌ها همدیگر را در محوطه تئاترشهر پیدا کنند!

این هنرمندتئاتر و سینما در حاشیه‌ی نشست هنرمندان پیشکسوت در ایسنا، در سخنانی پیشنهاد اضافه شدن کارگروهی برای رشته‌ی تئاتر را در دانشگاه‌ها مطرح کرد و به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: در مراکز دانشجویی و دانشکده‌هایی که تئاتر تدریس می‌شود، یک کارگروه اضافی هم به وجود بیاید تا اشخاص و هنرمندانی که هنرهای بازیگری، کارگردانی و نویسندگی و ... را یاد می‌گیرند به تنهایی از این دانشکده‌ها بیرون نیایند و بلکه به صورت گروه‌های تئاتری از دانشکده‌ها خارج شوند.

او اضافه کرد: با انجام این کار دیگر احتیاج نیست این هنرمندان و دانش آموختگان هنر، کنار تئاتر شهر به دنبال یکدیگر بگردند و اگر اینطور بشود آن افراد اضافی که خود را به تئاتر می‌چسبانند و خودشان را هنرمند می‌دانند، کنار گذاشته خواهند شد و گروه‌های تئاتری و هنرمندان تئاتری، حرمتی پیدا خواهند کرد.

خلج ادامه داد: گروهی لازم است که بتواند تئاتر تولید کند و شامل نویسنده و کارگردان بازیگر و دیگر عوامل لازم برای یک نمایش باشد. حالا آن‌ها می‌توانند کارهایی مانند طراحی نور و صحنه و ... را بین خود به صورت چرخشی انجام دهند.

این هنرمند همچنین در پایان با اشاره به اینکه راهکاری برای عملیاتی شدن این پیشنهاد ندارد، گفت: اگر این گروه‌ها شکل بگیرد یک مسئله‌ای حل خواهد شد. البته نمی‌دانم چطور امکان وقوع این اتفاق ایجاد خواهد شد ولی می‌دانم که مطمئنا مشکلی را حل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1008824

وبگردی