آفتاب

وزیر کشور:برای مسایل حزبی، نباید مسائل اساسی را فراموش کرد/ انتخابات نباید تبدیل به اختلاف شود

وزیر کشور:برای مسایل حزبی، نباید مسائل اساسی را فراموش کرد/ انتخابات نباید تبدیل به اختلاف شود

ایرنا نوشت: وزیر کشور اظهارکرد:جای تاسف دارد که برخی مواقع ، انتخابات به جای مسابقه خیرات و تکلیف شرعی تبدیل به اختلاف شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنج شنبه در همایش گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش آموزدر کرج افزود:روابط امروز بین الملل برمبنای سود تعریف شده که دراین بین اخلاق جایگاهی ندارد.

وی پایه های قدرت ایران اسلامی را در امید به آینده ،اطاعت از ولایت و انسجام دانست و تاکید کرد: نباید فریب تبلیغات رسانه های معاند را خورد.

رحمانی فضلی با اشاره به وضعیت امنیتی کشور های همسایه گفت: امروز تحولات منطقه بیانگر آن است که دشمنان به دنبال آسیب رساندن به انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان داشت:برخی می گویند امنیت سوریه به ایران ارتباطی ندارد و کشورما نباید به سوریه کمک کند اما باید این مساله را در نظر داشت که امنیت ایران اسلامی در سوریه و عراق تعریف می شود.

وزیر کشور گفت: باید از این افراد پرسید که به آمریکا چه ربطی دارد که از آن سر دنیا در منطقه دخالت می کند؟

رحمانی فضلی ادامه داد این نکته حائز اهمیت است که هدف جمهوری اسلامی ایران کمک به مسلمانان است و در این زمینه تکلیف شرعی و دینی داریم .

وی تاکید کرد: باید اقتدار ایران اسلامی را غنیمت شمرد و برای مسایل جزیی ،حزبی و فرقه ای زودگذر مسایل اساسی را فراموش نکرد.

وزیر کشور بیان داشت: باید قدردان وجود رهبری معظم انقلاب باشیم زیرا درمقابل پیچیده ترین اتاق های فکر دنیا ایستاده است .

وی اظهار کرد: دولت تدبیرو امیددر اطاعت از رهبری و پیشبرد فرامین معظم له مصمم است.

وزیر کشور با بیان اینکه نظام اسلامی نگاه دینی و توحیدی به اصل انتخابات دارد،گفت:باید با همین نگاه از اختلافات پرهیز کرد.

رحمانی فضلی بیان داشت: جای تاسف دارد که برخی مواقع ، انتخابات به جای مسابقه خیرات و تکلیف شرعی تبدیل به اختلاف شده است.

وی تاکید کرد:انتخابات بایدبه مانور اقتدار ملی تبدیل شود و حضور مردم به گونه ای باشدکه دشمن بفهمد با این مردم نمی تواند سرناسازگاری داشته باشد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همه احزاب باید در صحنه رقابت باشند و انتخابات طرح سلایق با حفظ حرمت ها درچارچوب قانون پیش رود.

وی گفت: هر حزبی بایدداوطلبان خود را مشخص کند تا انتخابات باشکوه مجلس و خبرگان رهبری نمایان وحدت شود.

وزیر کشورتحقق اقتصاد مقاومتی را گام مهم دولت تدبیرو امید عنوان کرد:دولت با هدایت رهبری معظم انقلاب،مشارکت مردم، همت جوانان و منابع داخلی درصدد تحول عظیم اقتصادی در کشور است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: گام اول دولت 'تدبیر و امید' در پرتو هدایت رهبری با حل مساله تحریم و مذاکره برداشته شد.

وی بیان کرد:تلاش های دیپلماسی دولت تدبیر و امید موجب شده تا امروز ایران اسلامی در محور گفت وگو های منطقه ای و جهانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست،گفت: استکبار جهانی با اساس انقلاب اسلامی دشمنی دارد.

27220

کد N1008817

وبگردی