آفتاب
سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد:

تخریب یک بیمارستان توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان

تخریب یک بیمارستان توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان

سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد نیروهای ائتلاف تحت عربی عربستان بیمارستان مورد حمایت این سازمان در شهر حیدان یمن را در تاریخ ۲۶ اکتبر منهدم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سازمان پزشکان بدون مرز یادآور شد: منطقه حیدان از ماه ها پیش در معرض حملات هوایی قرار دارد و این سازمان بارها به نیروهای ائتلاف ابلاغ کرده است که این حملات تأسیسات عمومی شهر را هدف قرار می دهد و خسارت هایی را به بیمارستان وارد می کند.

گفتنی است حملات هوایی در تاریخ ۳۰ ژوئن و ۶ و ۷ جولای منازل، مدرسه و بازاری را در ۲۵۰ متری این بیمارستان هدف قرار داده بود. همچنین سه بمب در بازار، پمپ بنزین و مدرسه ای که در ۷۵ متری بیمارستان واقع شده، اصابت کرده و منجر به تخریب پنجره ها و دیوار بیمارستان شد.

بر این اساس سازمان پزشکان بدون مرز تمام این موارد را به نیروهای ائتلاف اطلاع داد ولی جوابی از طرف آنها دریافت نکرد.  

سازمان مذکور با تاکید بر لزوم پایبندی ائتلاف و حامیان آن بر احترام به مراکز درمانی و بهداشتی و اجازه رساندن کمک های انسانی به شهروندان یمنی که نیاز به امدادرسانی دارند از نیروهای ائتلاف خواست که در مورد حمله به این بیمارستان توضیح دهند.

گفتنی است عربستان به همراه چند کشور از فروردین ماه سال جاری، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده است.

کد N1008669

وبگردی