آفتاب

استاندارقم: بهره‌مندی از ظرفیت حوزه در تدوین مباحث فرهنگی برنامه ششم ضروری است

استاندارقم: بهره‌مندی از ظرفیت حوزه در تدوین مباحث فرهنگی برنامه ششم ضروری است

استاندار قم با اشاره به نقش اساسی نظریه‌پردازان حوزوی در تدوین برنامه‌های فرهنگ محور اظهار کرد: بایستی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین مباحث فرهنگی برنامه ششم توسعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سیدمهدی سیدصادقی روز پنج‌شنبه در نشست امکان سنجی استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در برنامه ششم توسعه در مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم، بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و تقویت نگاه فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

استاندار قم با بیان این‌که برنامه پنجم توسعه بر اساس نیازها تدوین نشده بود، عدم تطبیق مباحث تئوری با واقعیت‌های جامعه در این برنامه را مورد توجه قرار داد و افزود: اجرای کامل این برنامه با نواقصی همراه شد. بیشتر مباحث برنامه پنجم توسعه مبتنی بر کلی گویی بوده و به همین دلیل دستیابی به اهداف آن سخت شده است.

صادقی در ادامه به نقش مبنایی و اساسی نظریه‌پردازان حوزوی در تدوین برنامه‌های فرهنگ محور و دینی اشاره کرد و گفت: حوزه باید نقش موثرتری در تدوین برنامه ششم داشته باشد.

وی با بیان این‌که باید در راستای تقویت سطح آگاهی جامعه برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی صورت بگیرد، تصریح کرد: شرایط فعلی جامعه نشان دهنده عدم تحقق کامل مباحث فرهنگی است.

استاندارقم فرهنگ را مولفه اصلی در همه مباحث از جمله توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی زمینه غنای فرهنگی و اقتصادی را فراهم نماییم.

نمانیده عالی دولت در استان با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت متخصصان و نخبگان کشور افزود: عدم بهره گیری از این نیروها طی سال‌های متمادی، موجب خسران برای کشور شده است.

انتهای پیام

کد N1008378

وبگردی