آفتاب

پیش نشست علمی همایش حکیم ملاعلی زنوزی برگزار شد

پیش نشست علمی همایش حکیم ملاعلی زنوزی برگزار شد

پیش نشست همایش حکیم ملاعلی زنوزی با حضور آیت‎الله‎العظمی سبحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در ابتدای این همایش، حجت‎الاسلام والمسلمین یوسفی دبیر علمی این همایش به تشریح مباحث مرتبط با این همایش پرداخت و گفت: ملاعلی فرزند ملاعبدالله زنوزی از بزرگترین حکمای عصر بودند که حوزه حکمی حوزه علمیه تهران در زمان ایشان شکل گرفت.

وی افزود: ایشان در اصفهان به دنیا آمدند ولی پس از کسب فیض نزد علمای شهیر آن روزگاران به سفارش میرزای نوری به تهران رفتند و 40 سال مباحث مختلف علمی و فلسفی را در این حوزه مطرح کردند.

دبیر علمی همایش ملاعلی زنوزی خاطرنشان کرد: فاخرترین محفل مباحث عقلی در زمان ایشان در این مکتب درسی بود که از شاگران ایشان می‎توان به میرزا محمد باقر استهباناتی، آقا علی اکبر حکمی یزدی و میرزای اشکوری اشاره کرد.

وی گفت: تاکنون 13 نشست با عناوین مختلف در این رابطه برگزار شده است که مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی مباحثی چون جریان شناسی حوزه‎های حکمی تهران، دیدگاه‎های حکیم تهران در باب حمل، اثبات معاد جسمانی و... را مورد بحث و بررسی قرارداده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که این همایش آذرماه یا دی ماه سال جاری برگزار می‎شود گفت: در این پیش نشست به مباحث علمی و کلامی در تفکرات این حکیم بزرگ معاصر می‎پردازیم.

در ادامه، حجت‎الاسلام والمسلمین گرجیان عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در مقاله‎ای به بحث پیرامون نظریه ملاعلی پیرامون معاد جسمانی پرداخت و دکتر حسن عبدی در مقاله‎ای به اقسام شر در نگاه این فیلسوف معاصر پرداخت.

انتهای پیام

کد N1008305

وبگردی